Alla inlägg under december 2010

Av Hella - 9 december 2010 14:04

oj oj jag är så nöjd med min nya frisyr.

Även Nicke blev nöjd trots protester mot frisyrvalet innan ;)


Först så pratade vi om mina tankar och planer.

Är ju väldigt förtjust i det nya modet med halvrakat på ena sidan jag misstänkte att det kanske inte skulle funka med andra delen av håret... eftersom det är snyggast på dom som har långt hår...*tycka* Sen visade jag bilden på intruktörern E från Medley konventet för nån vecka sen (visade dom här)  fast hennes är lite mer Punkigt.... står mer rakt upp helt enkelt

Men A var inte helt övertygad att vi skulle raka på båda sidorna så jag sa att vi börjar på ena sidan och sen klipper ur håret så får vi se när vi kommer till andra sidan.

Och vi hann inte komma så långt innan hon sa; jo men jag tror vi tar andra sidan med, eller vad säger du?  - Kör på! sa jag

och vi blev båda väldigt nöjda :)

  


jaja nu ska jag ta och fixa lite här hemma och mig själv för ikväll är det julklappsbyte med tjejerna från jobbet - ute i skogen... :)



Av Hella - 7 december 2010 10:01

igår fick vi som jobbar på kommunen/personlig ass. iaf. våran julklapp.

En föreläsning om Lycka (och nått mer som jag glömt) med Eva Funk :D

Jag minns henne från Björnes magasin, hon har även skrivit böckerna om HönaPöna. Bara ni googlar tror jag ni känner igen henne :)


En helt underbar personlighet helt flummig och lite vimsig och bjöd på sig själv helt otroligt. (tyckte hon påminnde om mig själv, lite flummig... ja svårt att förklara... hoppas jag kan vara lika glad och nöjd/lycklig när jag blir i hennes ålder)

blev blad bara jag såg henne :D

Det blev mycket skratt och tankar... :)


jag ska försöka sluta använda ordet "men" hela tiden... :P

och så kanske ordet "man" också :)

istället för "man" ska man använda ordet Jag, vi, du osv...


Tänk efter när DU pratar eller skriver... hur många gånger säger/skriver du "man" istället för det som det verkligen gäller?


kanske orkar jag baka nötkakor men du måste jag börja nu...

Måste mala alla nötter först :)



Av Hella - 5 december 2010 18:53

2 inlägg 1 dag.


Vi pratade julkappar igår.

Nicke hade en ide om att vi ska köpa en present till oss båda.

planen är att vi ska köpa ett Wii... där finns det "lätta" spel som till och med jag klarar av och som vi kan spela tillsammans och kanske senare när bäbis blir stor så finns det spel till den med. 

sen så köper vi något litet till varandra för kanske 150-200kr. något litet lixom.

jag hade även tänkt att köpa en klapp till mig själv.

en sån massage-dyna. dom ligger tyvärr på runt 2000:-
har en jobbarkompis som har lite axel/nacke problem som har haft sin i ett år och är jätte nöjd och tycker att den hjälper/funkar.

så det känns som en bra ide för mig :)


så blir det klappbyte med jobbet på torsdag och någongång i framtiden med Frida och Tess så klart. och jul blir det inte förrän 29/12 för mig. med nickes familj och 26/12 tror jag med mamma&syskon lite....direkt efter jobbet.... eftersom jag jobbar som en bäng den veckan... tjoho...

klart att mindre kul pga att alla andra är lediga och vill umgås lite med mig med...

men ett plus är all storghelgs ob jag kan casha in :)


jaujau nu är det knäcke med julskinka som gäller!!! :D

Av Hella - 5 december 2010 14:07

missade förra söndagen så därför är det både första och andra advent i denna :)


bakat saffranskaka som blev jätte god.. första gången jag gjort den - känner mig stolt....

i veckan ska jag försöka med lussebullar, nötkakor och en till saffranskaka


När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent


När andra ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

Av Hella - 4 december 2010 18:50

åhå äntligen är julskinkan klar!!! :D

jag har längtat sen förra året ;)

Nej kanske inte så länge men iaf 1 vecka innan jag fick tag på en rimmad och när jag fått det så fanns det inte tillräckligt med folie hemma... :S

Men nu jäklar... blir en knäckemacka ikväll med skinka på :D


I fredags var sista SPF med tanterna - eller tjejer som jag brukar ropa ;P

Fick en fin liten present, ett blockljusi en "hållare" vit ser ut som ett fat som det står "mera glögg" "jag tror på tomten"  "tipp tapp" osv... på

dom är så söta. Visst att även den gruppen kan gå på ens nerver ibland.
Men dom är helt klart den trevligaste ihop med måndags gruppen :)


men nu är det slut.... eller jag får se ska kolla hur det gått om det hittats någon som kan ta dom passen... har ju sagt att jag inte orkar så jag får ta det kastet! :)

Kasnke nästa höst :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards