Alla inlägg under december 2008

Av Hella - 31 december 2008 16:48

Igår hade vi det "Lilla-nyårs-mys"
drack gott till Plankstek och hade hur mysigt som helst.... :)


och idag, ja idag har vi stor städat, kastat hur mkt skit som helst och verkligen städat ordenkligt....

Nu ska vi laga lite käk.

Sen så är det senare dags för mig att dra till jobbet.... *bah*


ska se om Statoil är öppet så jag kanske kan köpa en påse gott att ha

Nicke ska nog åka till Tomas&Sandra *nykter*

så han ska få lämna grej till Freak och "julklapp" till Tommi *lol*


 Gott nytt år på er!

Av Hella - 30 december 2008 15:20

upp vid 8 imorse och käka frulle.
vid 9 skulle jag väcka Nicke, som gick till sängs strax efter 4 i morse, eftersom han satt uppe och spelade... :S

så han var sur och orkade inte gå upp, så jag åkte själv.
Mötte upp svärmor, svärfar, Dill & Freak.

Jag simmade 500m. ont i benet fortfarande... :/

sen lekte vi i typ 2 timmar :)


nu funderar jag att testa nya singstarskivorna

Och Nicke har äntligen rensat lite i sin garderob - hallalujha!


aja, testa rock :)

Av Hella - 29 december 2008 18:34

åkte till nkpg idag, mediamarkt, nicke köpte en ny spel-mus...

jag fick betala den, för presentkortet räckte inte hela vägen...


sen handlade vi på citygross... :S
blev en ny Ben & Jerry smak. Cheesecake brownie

Den var god :)

imorgon är det simma lite och leka i äventyrsdelen :)

Av Hella - 28 december 2008 21:42

bah, jobbat i helgen har inte haft ork eller lust att skriva...


Men idag fick jag rycket, det var så fint väder och med ny stegräknare från chefen så tänkte jag att jag går till jobbet.
Det var bara -4 grader ute...
Det tar dock 40-45min att gå så det lär inte bli till varje pass jag går.

Hem var det hela -7,5 grader, min lugg frös :P


På stegräknaren stod det
(jag har tagit bort några steg och några meter för ev felräkning på räknaren
8900 steg t&r

5,3 km t&r

 Najs :)


nu är det var o´boy som gäller! 

(och lite sagan om ringen)

Av Hella - 26 december 2008 10:55

ja vilken "helg" - mitt i veckan eftersom NU är det helg, det är väl fredag idag? Snacka om att jag blir veckovill när alla är lediga och sen plötsligt ska jag jobba fre-sön och så heter det ju "helg" även fast julafton+dagen är mitt i veckan :S  *snurrigt snurrigt*


tjao, det var trevligt ute hos bror i buschen. Vi sov över och sen åkte vi hem, duscha, byta kläder och sen åka till Igelfors, käka och umgås där en hel kväll. Tanken var att vi skulle sova över där i natt, men jag ska ju jobba som sagt hela helgen nu och ville få sova ut efter julhelgens alla människor och mat osv. Så vi åkte hem :) *bilder*
och nu sitter jag i soffan i min morgonrock och glor på tv.

har ärligt talat ingen lust att jobba nu men men, det är bar att bita ihop.


Förresten hade hysteriskt kul igår... (gillar ni Ted Gärdestad, ska ni kanske inte läsa vidare)




Vi satt och hittade på roligare namn på hans låtar och texter,
självklart kopplade till hans förkärlek till självmord framför tåg

Exempel:


Jag tänker hoppa, ner på järnvägsspåret.... (eiffeltornet)


Åh, pendetåg, pendeltåg wooahoo (satelit)


Tåget slår hårt (Tid faller hårt)


Jag ska fånga ett tåglok (jag ska fånga en ängel)


sen var det ännu roligare att se att det fanns vissa som man inte ens behövde ändra på....


Can´t stop the train, när showen är slut osv....
hysteriskt kul :)


bah, frulle och jobba vid 15 :/



Av Hella - 24 december 2008 12:39

japp, hinner en snabbis innan vi ska dra oss iväg.

Först till mor och hämta henne i Nkpg, sedan är det att åka enda till bror i Normlösa.
Sova över där till imorgon och sen till Igelfors :)


Idag öppnade vi resterande av paketen.
Jag fick som jag listat ut, Kent boxen :)

och en Blue-Ray film (Freak kommer gilla) Dark Knight :)
Nicke blev jätte glad över sina mjukisbyxor och presentkortet på Media Markt :)



Hoppas ni alla där ute får en trevlig jul!
jag hoppas jag får en med!


Dagens Visa:

So whatever you say, it’s all fine by me
Who the fuck anyway wants a Christmas tree
Cause the snow keeps on fallin
Even though we were bad
It’ll cover the filth, we should both just be glad
And spend this Christmas together


Av Hella - 23 december 2008 21:12

hahahaha!
Nicke orkade inte vänta längre. han ville prompt ha en klapp redan nu...

och jag är inte den som säger nej :P
Jag öppnade mitt stora :) misstänkte en morgonrock, och det var det!
en jätte mjuk och jätte skön!!! :D
Nicke öppnade sitt fyrkantiga, med "bögmuggen" han bara asgarvade och han ska ha den ståendes i studion och använda därute jämt....
ska ta en bra bild på det och lägga upp....nångång...


Over and out!


Dagens visa:

Achtung Christmas
Achtung weinacht
Achtung liebe
Achtung achtung


wo ist mein paket?
was für ein paket?
mein paket!
Kein paket!?

Av Hella - 23 december 2008 13:08

upp och simmade idag, räckte med 500m idag.
har ju inte tränat på väldigt länge och det kändes i ryggen/ischias med i början, sen la vi oss i varmvattenbassängen, super skönt!

Sen bubblade vi och bastade lite.
Freak doppade sig även i kallbadet 2 gånger! :O


hem och käka lite frulle.

Nu glor jag på Jeff Dunham som jag spelade in i går kväll....

Förresten gick jag och la mig vid 21:30 somnade som fan. :)


Nicke fick julklapp att öppna redan idag *fuskigt*

men för mig blir det väl inte så mkt överraskning med klappar förrän på juldagen i igelfors :) 
Men vill öppna mina paket NUU! :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards