Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Marknad!

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm.
träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligt
Annars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)
hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd!

ett ställe som "alltid" är på marknader som säljer 5 påsar för 100:-

i år hade dom höjt till 120:- men då fick man med en jordgubbslängd (kaffebröd) gratis.

Så nu har jag proppat frysen full med 10 påsar - 2 jordgubbslängder, 1 kanelbulle och en "vanlig" sån rund fika bröd med lite marsipan och vad det nu är på - sen är det 7 påsar med bröd ;) 

Strumpor behövde jag inte - då jag köpte 10 (eller kanske 14?) par förra marknaden och jag har knappt börjat nalla på dom än! :)

hitta dock söta små trä-tåg med bokstäver 10kr - per lok/bokstav att göra till bebis.
men nej... Så köpte jag 3 liter jordgubbar med Satan i gatan vad gött!!!


En sväng in på Sminkshopen blev det med. ev att jag behöver köpa mer dag/natt kräm men det tar jag senare isf.  blev iaf 2st 3pack med ögonskugga från Isadora - 50:-!  och så tog jag mod till mig och köpte en parfym;

Taj Sunset is the Escada limited edition for 2011. Exotic, juicy and summery as always, Escada Taj Sunset opens with notes of Alphonso mango, nectarine and blood orange. The heart features aquatic flowers with raspberry and pomarosa or Malay apple. The base consists of coconut, sandalwood and musk.


en efter en börjar mina parfymer ta slut - ett tag hade jag väldigt många att välja på.

kommer fortsätta köpa Sarah Jessica Parker - N.Y.C - som jag Älskar!
This fruity-floral fragrance was created by Honorine Blanc of Firmenich, who enriched top notes with mandarin from Italy, white osmanthus and wild strawberries.  A heart of SJP NYC incorporates gardenia, honeysuckle, mimosa and red Damascena rose, while a base includes vanilla absolute, sandalwood, rum and creamy musk.


yes yes  - på söndag är det morsdag - ev att vi tar en tripp till Igelfors.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Av Hella - 18 maj 2011 19:40

Sov ju dåligt i måndags - sov en stund på fm och sen på natten sov jag som är gudinna Fifan vad gött jag sov! och natten efter det sov jag lite kasst igen...det ska visst gå lite varannan dag grej...   Igår var vi på Hugos i Nkpg och käkade - s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards