Alla inlägg under mars 2010

Av Hella - 31 mars 2010 21:17

trött efter dagens alla spännande saker... :P

släckt en liten brand och flåsat i en "Mini-Anne" 

jag som är smått pyromanisk blev helt till mig när dom kastade in gamla sprayburkar i elden :D


imorgon smäller det. ingen ide att dra ut på det.

i wanna give you hope just for fun, baby i love i swear im done -

But of course im lying....


Hoppas C har kommit från den ev. vinterkräksjukan oxå *krya på sig*



Av Hella - 30 mars 2010 21:29

det är lite intressant med mitt gympa pass.... nästan bara nytt folk som kommer... så ser man dom aldrig igen...är det för tufft, tråkigt, kasst? ja man kan ju bara spekulera, dock så säger dom ofta att det var bra efteråt. men klart dom vågar väl inte säga annat... kanske pga hur jag ser ut... får se hur dom reagerar på mig nästa vecka om det är någon som återkommer :P

jaja det gäller väl bara att fortsätta kämpa på. men det är tungt för självförtroendet...


idag sken solen helt underbart. men jag var inte på humör att gå ut. gick till postlådan och tillbaka och sen åkte jag till Medley, det var det jag gjorde.
Kollade på Benjamin Buttons liv och fällde några tårar.


minns att jag hade en deal med mig själv att när jag kom ner till 85kg så skulle jag raka av mig dreadsen, 3 kg kvar egentligen. men det kanske kommer igång nu när vintern börjar smälta bort och jag tar mig i kragen och börjar gå runt Gron igen.

Prova på med stavarna med och sen kommer det komma igång till någon form av jogging runt. är iaf planen....


imorgon är det brandövnings dag med kommunen, DHR och brand.

Första gången jag har med en matlåda på typ 6mån. ev en tripp till centrum efteråt och hämta ut lite smärtstillande, jag har varit dålig på mina sjukgympaövningar men känns ändå som om jag har mindre ont. men alltid bra att ha dom där tabletterna hemma om det skulle behövas.
Tänkte även dra till viberga och köpa på mig en massa godis nu när det är så biligt.

haha egentligen inte så smart men iaf... :P

nu är det Cugar town :)

Av Hella - 29 mars 2010 20:27

japp jobbade idag, det var tufft att gå upp så tidigt... men jaja...det är ett nödvändigt ont att jobba...

fan den där skåningen som vann 215mille - ge bort lite till mig är du go´


och förresten var jag sjukt virrig igår... då jag tydligen inte alls jobbar 7 dagar denna vecka... haha... hade ju tagit bort ett av mina fm pass. så jag är ledig imorgon.

men innan jag upptäckte det hade jag ringt till poolen och bett om komp på torsdag... så från att ha trott att jag skulle jobba 7 dagar jobbar jag bara 5 dagar.
och bara 2 gympa pass :)

och på onsdag är det ju brandutbildning.....

så egentligen 4 arbetsdagar och 1 obligatorisk utbildningsdag.

det känns plötsligt lättare att jobba denna vecka nu :)


imorgon är det gympa och på torsdag ska jag försöka tillfredsställa C´s gympa kunder. hittills har inte så många bokat sig men jag är van vid det....trist dock. eftersom jag tycker att mitt pass är mkt trevligt och underhållande...

Ska se om jag kan prova lite olika ställningar med dom..... hahaha snuskigt det blev helt plötsligt.

aja... har tråkigt men nu måste jag skörda ;D





Av Hella - 28 mars 2010 19:05

hej hopp....


Varit en sväng upp till Enköping med en massa muppar ;P

det var en mkt trevlig resa. långt var det dock...bah! 2 timmar i minibuss

*skapligt "bortskämd" :P *

Jag fick dock köra hem :D *wiihh!!!* det var roligt, har kört L´s mini en gång, den var svår, efter en tripp i Ullared med en ÖVERFYLLD buss... och förare i baksätet...

Denna gång var dom flesta väldigt lugna eftersom dom varit lite förfriskade kvällen innan. :P

Jo vi bodde på first hotel i enköping (typ det enda hotellet) lite smygförfest- fick 2 cider av L - mkt tacksam :D

drog ner till någon bar och drack en supertorr och äcklig flädercider som sedan gavs till Lowsan. plockade in en rosa pantern.

Sen bar det vidare till någon mega gympaställe/badhus där var det mkt vackert uppiffat och äcklig "fördrink/mousserande vin" och självklart så hade dom bara öl, vin och alkoholfritt/läsk. Jag har blivit van vid att folk vet att jag dricker cider och brukar oftast slippa ta med mig eget dricka till maten. så det blev nyktert för mig resten av kvällen. Gjorde inget, jag var endå först på dansgolvet (av mina medresenärer) dock var jag rätt så trött efter att ha vaknat/gått upp vid 7 tiden hela veckan och lite till...

Så N och jag gick hem samtidigt som de äldsta i vår grupp.

Och ja, Poltech i Enköping vann årest företagare (i enköping och går vidare till någon delfinal)


Denna kommande vecka är fucking fullspäckad! *piss*

jobbar mån-sön. på onsdag skulle jag varit ledig men då ska jag på brandövning.

så där försvann min lediga dag. och förutom mitt "vanliga" jobb har jag även 3 pass att köra på Medley. Full rulle med andra ord. Men ska nog ringa och ta komp eller något för jag kommer inte orka....


Kanske att rakningen är framflyttad en vecka. på lördag med andra ord....



Av Hella - 25 mars 2010 20:06

idag kunde jag hämta ut min lila peruk... ik den kändes väldigt kort... :S
Nicke såg ut som en lila Prins Valiant LOL

hade även fått mail att den rosa peruken var skickad. kanske att den kommer imorgon eller på måndag.


imorgon är det 2 vattengympa på morgon/fm sen åker jag och Frida in till nkpg och shoppar lite, ja LITE. ska kolla efter byxor, ev topp och bh. men inget nödvändigt.

dag/natt kräm, brännbara cdskivor och 2012 som ska ses på kvällen.

Ska även komma ihåg att spela in millenium till mamma på dvd skiva. *pust*

och den ska lämnas imorgon med. :S
fullt upp och egentligen hade jag valt att raka håret i helgen med. men får väl vänta dom där jävla 14 dagarna tills nästa helg jag är ledig.


kan inte bestämma mig om jag ska träna på lördag morgon. Vore skönt med en rejäl sovmorgon....


hänga sig lite tvätt

Av Hella - 24 mars 2010 21:33

åhåhåhåhåhåh!!!! jag hämtade ut den "normala" peruken idag :D:D:D:D

åh den kommer bli perfekt... satte på den lite snyggt över dreadsen så jag fick någon form av ide hur det kommer se ut och det känns så sjukt bra! :D
Ville ta resten av dagen ledigt och raka av mig håret NU!!!

Nicke stackarn är helt förstörd :P

Men han har stått ut med alla mina tidigare frisyrer och färger så ska han väl klara även en rakad skalle :P 
Jag menar efter 10år tillsammans (!!!!) borde han vara van med mina konstiga ADHD anfall LOL :D


Japp i sommar firar vi 10år tillsammans, 2/7 om vi ska vara exakta.

och 5 års bröllop i höst. Får se om vi hittar på något trevligt det vore ju mysigt att bara åka iväg över en helg och hitta på något myspys.


Ja ja men jag får väl försöka hålla mig ifrån att raka skallen

BAH!!! över 2 veckor kvar!!!! vill NU!

Hoppas de andra roliga perukerna funkar med :)

Av Hella - 24 mars 2010 10:40

Kollar på inspelningen av Petra Mede Show, lite kul faktiskt :P

grovhånglar med andreas lundstedt hahaha


drömde inatt att jag färgade dreadsen rosa.... mm det märks att kroppen börjar bli till sig över att jag snart ska raka bort allt och sen har mina rosa och lila peruker

och sen när håret börjar växa ut så kan jag ju börja färga igen om jag så vill ;)


Mor kommer lite senare och hämtar upp sin lilla Flisan.


har börjat prenumerera på en tjej på youtube som gör massa smink tutorials

super kul att få tips och ideer. :)  Kolla in om ni är intresserade av smink :)


på lördag är det uppåt sthlm´s hållet och wallmans on tour.... ska bli spännande :)

Vad fan ska jag ha på mig? får se om jag tar mig råd att åka in till nkpg på fredag och tjacka ett par byxor... har ju rätt mkt utgifter denna månad med peruker och konsertbiljetter (inte så farligt dyra) men ja.... det rullar iaf ut med cash...




Av Hella - 23 mars 2010 15:37

igår var det superkul på WaterAid 2 vattenpass på varandra, och det var så sjukt varmt!! :) men kul! hade fan ingen röst kvar när jag kom hem.


Sen är det bra igen.


Idag fick jag sms från eksons att min första (lila) peruken har kommit och är att hämtas, men jag har inga pengar på mitt konto! så jag får hämta en annan dag.
Jag hittade även massor med billiga scrapbook grejer på Netto härom dagen.

Och hoppas att dom finns kvar på torsdag! *köpa*

Fan kommer ha så kasst med cash denna månad. Men så är det ju.
Bio blir det med Friida med :)


idag blev det lite virrigt på mötet men slutar förhoppningsvis bra till slut.

Ikväll är det gympa igen och nytt material, ny musik och nya steg. har inte riktigt hunnit träna på dom men körde några på megapasset härom helgen

Men än så länge är det inte så många som kommer på mitt baspass så jag överlever nog.



I´m disgusted with myself

can´t be trusted

just lock me up

all them voices in my head

no more choices

I´m longing for relief

//

Solitary is how I´m living

involuntary

I´m nowhere to be found

I stopped believing in tomorrow morning

in all this screaming

its time to say goodbye

//

I leave the good and bad behind

it´s the only way out for me

//


Ovido - Quiz & Flashcards