Alla inlägg under april 2010

Av Hella - 29 april 2010 16:14

idag har jag varit sjukt duktig enligt mig själv...

upp skapligt och upp till medley till 10 och körde ett body pump pass...

la på mer vikt än jag brukar dessutom... måste pressa sig själv :P

Direkt därefter ut på löpbandet och körde 5km.

intervall mellan joggning i 8-9km/h och Power walk i 6,2km/h 

Och hela sista kilometern joggade jag :D *STOLT!*

42 minuter tog det... och då var de första 6-7 min "uppvärning"  Så jag bör kunna komma under 40 min iaf...

imorgon är planen att efter jag lett vattengympan att jag går upp och löper igen...

Lika bra att komma igång och kanske ha att varje gång jag är där uppe att jag löper då. och sen andra dagar köra runt gron. (som är längre... och kuperad terräng)


Sen åker jag in till stan ska hänga med Linda och hämta biljetter på campus från Jon. Så blir det shopping. kolla efter nya löparskor bla... Nästan bara träningsgrejer på min lista :P


Fast efter jag kom hem duschat och kört 2 tvättmaskiner fastnade jag på Farmen...

Där har jag nu suttit i typ 3-4 timmar och möblerat om och haft mig... LOL!

Jag tycker ju att det är roligt och det är inget jag skäms över...


Men jag ska prata med nicke om att göra övre gräsmattan till ett stort land och odla sallad, morötter, potatis osv... :D

Bra dag idag :D


Av Hella - 28 april 2010 18:15

jag vet inte om jag skrivit om det tidigare men har ju snubblat över en helt underbar blogg... Så underhållande att jag oftast skrattar så jag får ont i magen.... :)

Läs gärna om hur man köper blöjor för första gången :P

http://nagonsfarsa.blogspot.com/


Man blir nämligen fullständigt dum i huvudet när man får barn. Utvecklar ett känsloregister som en förbannad dansbandsfestival och kraschar hela bekantskapskretsens mailboxar med 35 gigabyte bildkavalkad av en skrynklig liten degklump som sover med hela ansiktet täckt av snor. Man bölar som en Robert Pattinson-förälskelse framför Postkodsmiljonären, dyker upp på personalmötet med spyfläckar på skjortan och börjar helt rutinmässigt gå hem från jobbet kvart över tre. Jag har ju barn nu liksom. Världen måste faktiskt anpassa sig.

 

ont som fan i ryggen idag och nu sitter jag med fötterna i bad och massage...
hoppas på styrkepass imorgon fm och därefter löpa lite eller kanske bara löpning vi får väl se... och med löpning menar ag intervaller mellan mitt försök att jogga och raskpromenad/power walk

 

hare gött.

 

Av Hella - 27 april 2010 12:26

jaha då får vi se hur denna dag slutar...


Tog mig till slut, efter många diskussioner med mig sjäv fram och tillbaka, runt Gron. Tror mitt "rekord" är 60 min och idag blev det 64 min. och då tog jag en "omväg" på slutet. sprang på 51:an och runt så jag kunde hämta posten istället för att springa rakt över vägen.... har nu ont i höften och hoppas det går över.

ikväll är det ju gympa oxå....direkt efter jobbet. har tagit komp. Tänkte även cykla till jobbet men det orkar jag inte....


Nu spelar jag in det femte elementet, en Klassiker :D



The truth hurts worse then anything i could bring myself to do to you...

Av Hella - 26 april 2010 11:20

fy fan vad mkt det blev i helgen... :S

Lördag var det åka till Mantorp men på vägen dit stannade vi på ikea och köpte presentkort och sedan en snabbis in på biltema... tur att vi missade han bygg-Willy som skulle uppträda där idag... *wierd*

Sen iaf till Körkan i Normlösa och dop.

Stressa därifrån efter lite fika och Nicke behövde matas så vi stannar på Donken i Klinga. hem och piffa till sig, klädbyte och sminkuppdatering.

Stress stress... hann komma till festen strax efter utsatt tid.

Nicke blir NickeP full och jag är stressad och kan inte slappna av och har ont i ryggen (eftersom jag inte hann ta värktabletter innan vi åkte)

men det var mkt trevligt endå.  :D


Söndag; Nicke är bakis off his ass... LOL

Jag drar till Nkpg och kollar in Salem al Fakir - vilket var mkt trevligt, besviken att det bara var 2 låtar men den sista var en demo version av I´m so happy vilket var helt underbart, asskön med mkt mer electro och tvspels-blipp-blopp :D

Fick 2 av mina skivor signerade med

     

Idag kom äntligen lönen :)
och till frukost blev det jordgubbar och mjölk    






Av Hella - 23 april 2010 19:24

ja kärahjärtanes vad livet går upp och ner.... :S så man blir åksjuk ibland.

Trött blir man iaf....


I need to figure out how this can be so hard for me when it shouldn't be


i går torsdag så fick jag sms från A som fått en liten Hugo.

helt sjukt mkt bäbisar i vår.... V&T ska väl ha om en månad typ...


Och imorgon är det full rulle, dop ute i skogen för Texas och sedan på något bra snabbt och snyggt sätt till Herr A´s 30års fest :D

Yeah.

På söndag får vi se hur jag mår om jag tar mig till Nkpg för lite FjOrTiZfasoner.


men tills dess ska jag göra lite pomme nu, blev lite hungrig och dom låg där och väntade på mig i frysen. Sen är det "der untergang" som är sjukt bra.

Fredagsmyyyyys....

Av Hella - 21 april 2010 17:50

jag kunde inte låta bli, en blond peruk för 199:- som hittat...

hoppas den kommer imorgon :D


Fick just veta att Salem Al Fakir kommer till Media Markt i Nkpg på söndag kl 13:00 för att signera och antagligen dra några låtar... .WTF!!!
Jag kommer antagligen inte kunna köra bil så dags på söndag... :S

Fuuck....

aja får se om det kanske kan lösa sig.....

Vore ju rätt så najs.... :)


igår på gympan så fick jag hjärnsläpp... haha det var väldigt underhållande men iaf...


Nu är det House, Cugar Town och Bananas

Av Hella - 20 april 2010 09:42

haha idag fick jag höra att jag tydligen "skällt ut en vikarie"  som fan...

eeehh okej säger jag...  som vanligt när saker och ting går genom flera personer så slutar det med en helt annan version...

men vad som hände var att jag meddelade vikarien att en avvikelserapport måste skrivas. och hon blev väl lite upprörd då, men det är ett måste även om hon blir upprörd. Kan ju inte gå på tå om ett misstag har gjorts. och jag är inte den som ställer mig och skriker och gapar över en sån sak....


idag kom jag just på att jag måste till systemet innan lördag...

borde passa på idag när jag är ledig Borde även passa på att ge mig ut på promenad innan regnet för nu skulle det visst vara kasst väder i några dagar...
Så egentligen kan jag vänta lite till ;P

Vi får se vad som sker. Ska fixa lite sen ska jag ta mig en välförtjänt tupplur på soffan eftersom jag knappt fått sova inatt... *sucka*

om jag ska orka med gympa ikväll och pro imorgon direkt efter jobbet så måste jag sova ordenkligt så jag inte blir arg... :P


Ha det gött!


Av Hella - 19 april 2010 18:30

ibland har jag så mkt att göra att man måste skriva en lista för att var säker att man hinner med allt... det känns sorligt efterosm jag fortfarande är "ung" :P

Men lyckades få allt gjort idag iaf. och även lite tid över nu på kvällen innan det är dags att dra och jobba.


Var på gympa i söndags och fick en rejäl vad ska man säga... inte kick... men ja något så ja hur eller hur vad jag försöker säga är att jag ska testa gympan imorgon i cirkel och mitt emot förståss... kan det hjälpa att få folk att komma? Ja vem vet...

ska prova imorgon iaf... :) det är rätt många som är bokade så det blir nog bra.

och nu har jag satt ihop nästa gympa pass :) åh längtar :D hoppas jag får vara kvar i höst bara.... :)


måste bara säga... alltså stackars Anna Bergendahl. Skapligt sågad av Aftonbladets Markus Larsson och jag tänkte inte så mkt mer på det... Tills jag hörde låten Barcelona blues på spotify idag (jag var ju tvungen att höra den efter jag läst recensionen) Nicke hade tydligen hört den på radion med....
Anna Bergendahl – Barcelona Blues  och Marcus åsikt

"När Anna Bergendahl sjunger ”Barcelona” försöker hon
till och med att läspa på ett spanskt vis.

Åh, grattis. Det går inte så bra.

Jag kan inte ens be den som kläckte den utmärkta idén att ställa sig upp.
Det står ett otåligt slagträ här bredvid mig. Och han är inte glad."




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards