Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

ESC delfinal1

Av Hella - 10 maj 2011 12:22

ikväll är första ESC deltävlingen, de länder som tävlar ikväll:

Polen, Norge, Albanien, Armenien, Turkiet, Serbien, Ryssland, Schweiz, Georgien, Finland, Malta, San Marino, Kroatien, Island, Ungern, Portugal, Litauen, Azerbajdzjan och Grekland.


Sitter och lyssnar genom skivan med låtarna för att sätta en åsikt på dom.

Sen vet jag ju inte hur framträdandet ser ut och hur bra dom är live. Här kommer iaf mina åsikter efter några genomlyssningar av skivan.

10 ska vidare till finalen på lördag

De flesta låtarna är rätt lama och mesiga men men... :P


Polen; Gillar inte jätte mkt men den funkar.

Norge; Jag gillar den, lite shakira - wakka wakka känsla, men mesig, - går vidare!

Albanien; Nej, skit tråkig låt

Armenien; boom boom tjacka tjacka... det fastnar fort men det är inte bra...

Turkiet; lite mjukrock från gubbar - njao..

Serbien; 70tal och kläderna är så söta :) texten på utlänsdka men det svänger

Ryssland; kommer gå vidare men jag gillart int

Schweiz; Jason Mraz-känsla. kommer säkert spelas på radio i sommar, skönt gung.

Georgien; rockig och bättre än gubbarna - jo den är bra

Finland; Ursöt!  tankarna går till förra årets Tom Dice - Me and my guitar (belgien)

Malta; Trist! 

San Marino; Undrar varför ett land med 30 000 invånare är med överhuvudtaget. Nej

Kroatien; nej vad trött jag blir.

Island; Bakgrundshistorien gjorde sitt (han som skulle sjungit låten dör av en stroke 17/1 2011, och hans bandkompisar sjunger låten i hans ställe - tror jag gillar... =)

Ungern; Denna gillar jag lite party låt sådär

Portugal; jävligt underligt, som om ett demonstrationståg kliver ut på scenen.

Litauen; nej, fan vad trist det är med ballader.

Azerbajdzjan; Jag gillar den ref fastnar snabbt, tänker på duetten Jordin Sparks/Chris Brown - No air - inte musik eller text eller nått men tänker på den. :P

Grekland; nej vad är detta?


har 9 som jag gillar och måste slänga in en extra som får bli...

Polen, turkiet, serbien, ryssland  kommer att gå vidare så för att dra ett säkert kort ;P

fast hade hellre sett Polen eller Turkiet isf.


Så får se ikväll hur det går :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards