Alla inlägg under september 2009

Av Hella - 30 september 2009 19:20

humm... intressant.... det står i statistiken att 23 personer varit inne och läst (gårdagens) blogg...

men endast 5 som "vågat" kommentera....
hehehe Tess har nog rätt... säkert massa skummisar...speciellt eftersom inte så många kommenterat... :P

aja... det var bara en liten undesökning jag gjorde...

Antar att iaf 3-5 pers till läser men kanske inte så ofta ellerså orkar dom inte kommentera... :)


idag var jag så där jävla trött igen... stängde av larmet som jag ställt på 09. strax efter 08 i morse...

Sen kom Nicke ner och väckte mig vid 10:40 :O

usch vad det är trist att vara trött.... men det beror väl på förkylningen och att jag inte tränat...

Men drog på Ghosts of girlfriends past och sen blev det bakning....

hade massa bananer, som jag annars äter upp till frukost, men eftersom jag varit dålig och inte ätit frukost på typ 1 vecka så hade dom blivit "dåliga" (för bruna för att duga till en I-lands invånare som jag) och jag kom på att man kan ju faktiskt göra bananmuffins av dom. inte för att JAG äter dom men man kan ju alltid ta med till jobbet, Pmöte, folk som kommer på besök osv... sen ska jag skicka med en påse till Tess :P

anyways. 4 plåtar med bana, banan/Choklad och chokladmuffins blev det....

orkade inte räkna men det blev en massa påsar i frysen...


Orka laga mat efter det? nej. käkade upp matlådorna som fanns i kylen *varför slösa?*

sen kollade nicke och jag på spanska "Rec" och Tess hade rätt... det var inget att hänga i gran...

Fast jag säger sekunderna innan, "nu kommer jag hoppa till", så oftast gör jag det endå.... :P

så är det....


Nu är planen att kolla alla mina internet sidor

och seda är det ssx tricky som gäller fram till 20:45 då är det popcorn och Greys anatomy säsongsstart som gäller :D


Puss på er alla skummisar! ;)

Av Hella - 29 september 2009 11:44

nä... men man undrar ju ibland vad det är för folk som glor i min lilla blögg....

Kan ni inte dra en kommentar så jag har en liten aning iaf? *plz*  <---haha fjortisen i mig tog över i 1 sekund.


det blev att sjukanmäla sig idag med (och imorgon) åkte till Apoteket och köpte noskapin så jag ska väl slippa hostan tills på fredag. jag har natthelg nu 2 helger i rad. och det är ju då man tjänar som mest pengar så det vill jag inte förlora.... funderar att ta en lugn promenad på löpbandet men samtidigt vågar jag knappt det...

tänk om det bryter ut någon hemsk jätteförkylning igen då?  

men om man går en lugn prom. borde det ju inte vara något konstigt... *tycka*


drog som skrivet ner till Apoteket förrut och då passade jag på att köpa modifast - bars

1 paket med cereal bars (eftersom dom inte såldes styckvis) och en av varje choklad och karamel.

Testade en cereal förrut och den funkar. ska prova de andra 2 imorgon någon gång och så får vi se om det blir att beställa från www.modifast.se eller dra till apoteket igen och inhandla....

det är ju lite billigare på deras hemsida.

planen blir nog att köra på redan nu i månadsskiftet...fast jag vill helst bli helt frisk innan jag kör igång....

börja med att ta bort frukost+lunch och äta middag eller 1 mål om dagen lagad mat.

firar ju bröllopsdag den 23 då får vi väl se hur det blir.

sedan är ju planen att "återgå" till Ka:s mattips som vi hade.

frukost: antingen havregrynsgröt (fast då måste jag ha en macka till, annars kräks jag) eller en smoothie + 1 ägg.

Undvika mjölkprodukter och mjöl. ska börja baka det där brödet igen.

och försöka köra på med lite bättre matvanor och förhoppningsvis har sötsaks intaget minskat under bar-tiden så den ska inte var något problem.... kan man ju hoppas.

försöka komma igång igen med 1timmes promenader varje dag. och 2-4ggr i veckan styrka, spinning, vattengympa och simma kanske? promenaden måste ju inte vara på 6km/h hela tiden. kan ju faktiskt köra lite lugnt med, det är ju bara för att få in lite mer "vardags motion" eller nått...


oj vad långt och tråkigt "bantnings" inlägg det blev nu...

aja, ska fortsätta krya på mig! :D





Av Hella - 28 september 2009 19:16

shopping... fan var inne i stan hur länge som helst idag...

Nicke och jag jagade ny bärbar dator till "mig" nicke hade mkt krav och det var svårt att hitta....
Men till slut så fann vi en som passade herrn... :P

7500:- typ och då ska han köpa grafikkort (?) till med....

Bara farmadet går bättre så är jag nöjd ;-P


sen blev det massa annan shopping med... :S :D
en superfin klänning!!! ÅH! den är snäppet liten över bysten men jag MÅSTE ha den och jag hade 25% rabatt kupong på den med...ska någon dag ta och orka gå genom mina bh´s och se om det är någon som lyckas fixa problemet....
planen är ju fortfarande att komma ner i vikt och det är ju ofta tuttarna som försvinner först så....*hoppas*


Hoppas min kylning släpper ordenkligt och snart så jag kan börja träna igen...
vågar inte riktigt slänga mig på det där direkt ingen lust att bli sjuk igen...

samtidigt som man vill ner fort...
Sitter och diskuterar med Tess om tips om hur vida jag ska ge mig på  typ modifast bars en månad eller nått...

kanske till november... får se... kanske börjar redan på torsdag?..


och självklart ska robin ha fest på fredag bara för att jag jobbar... :(

Av Hella - 27 september 2009 18:37

Det var fest hos dill igår. men jag följde inte med, vilket var bra tror jag eftersom jag börjar friska till mig nu... rejält :)

skjutsade Nicke dit iaf och sen tog det inte lång tid innan ett sms trilla in från stackars Frida som satt helt ensam tjej och fick inte ens titta på Indy ifred. Hon fick komma hit istället och titta på sista färden - indy 3.

sen när mumien 3 kom på så drog hon fort som fan :P

jag farmade en stund och sedan msn:ade jag med Anna som hade sjukt tråkigt så hon damp hit hon med.

Hon stannade tills det var dags att hämta Nicke+Andreas på torget vid 01:40

kom hem, kollade på skräckministeriet medans Nicke käka nattmat. sen blev det sängen. Nicke somnade och snarkade som fan så jag hörde inte spökena på "Most haunted" på tv4+ stängde av tv vid 3:06 men somnade nog inte före 03:30... up vid 11:30 och duscha... kom visst på att det var otäckt länge sen jag duschade.
Men vem orkar duscha var och varannan dag när man är sjuk?!?!


Sen så lyckades "vi" bygga klart garderoben och flyttat över allt :)
det enda problemet som jag upptäckte igår med min fina skohylla var ju att lågskor och kilklack (utan sån "hack-klack") glider av!!! :( får fixa någon form av gummilist så dom kan stå där med :)

dock blev Nicke besviken över "byxhängaren" skulle tagit hyllor istället... Får se hur nicke vill göra....


Men nu är det mat, ostproppad och baconinlindad lunchkorv :)

och inspelningen av finalen på känidsarna i djungeln.... Vad ska man göra... Måste ju se vem som vinner nu iaf :/

Av Hella - 26 september 2009 13:03

börjar bli lite bättre, snoret rinner och jag nyser jävligt mkt.

lite huvudvärk är kvar med....

dricker bara te med honung och vatten - hela tiden = toalettbesök konstant.... :/

men men det är väl ingen fara...


Ikväll är det fest hemma hos Danne Dill :( som jag missar.

men det är ok. hellre bli frisk än sitta där och snörvla.

såg just att dom idag på canal+ action kör alla Indy filmerna på raken.

vi såg ju kristallskallarna för några dagar sen som var usel, och den börjar 21 och då börjar mumien 3 så jag som inte har sett en enda hel Indy film kanske ska glo på det?

Planen för mat idag är hemmagjord pizza. hoppas det blir gött...

Hade man bott i nkpg hade det varit kulturnatten som gällt i dag...

Tror jag ALDRIG var där någongång... *dålig stil*


anyways.... skrev just en kommentar i Thiniz blogg, vi gick på gymnasiet tillsammans - Musikal utbildning i Valdemarsvik... (av alla platser)  jag har även hört att det programmet fortfarnade körs... men vet inget om det.

iaf när jag skrev kommentaren så tänkte jag på hur kul vi hade i skolan när vi hade körlektion

Våran sångpedagog var hel cool.

Massa tuffa låtar fick vi köra och det lät bra åh! vad jag vill gå i en "pop-kör"

istället för en kyrkokör.... :S man kan komma med tips och ideer till sånger man kan sjunga...

Vågar nog inte göra det efter att bara hunnit vara med 1 gång på kören ute i Hällesta´

speciellt eftersom dom har så mkt uppträdanden med...Är lite sugen på att vara med och köra bakom Loa Falkman den 19/12 :)


Denna körde vi som kör, och det är kanske inte så lätt att sätta sig in i hur den skulle kunna låta.

men det var världens jävla drag 3stämmigt och allt... :D 
men här hittade jag en kör som kör... hehe...minns dock inte om att vi körde "ljudeffekter"

och bridge over troubled water... ojojoj jag fick tuppskinn minns jag när vi sjöng den :)

Hittade inte någon som körde med samma arr som vi... men denna var närmast... :)


okej nu ska jag hålla nicke sällskap och övervaka garderobsbygget i källaren :)

Av Hella - 25 september 2009 16:51

idag har det inte blivit mkt gjort....

sov inte så bra kanske för att jag sov så länge igår...


suttit på farmen typ hela dagen och kollat på District 9 som jag mest spolade mig genom.

och sedan kollade jag på Antichrist - Lars von tries underlig men väldigt vackert filmad, iaf prologen och epilogen :)

underlig om inte annat....


Nicke har köpt en film till ikväll, thick as thiefs... får se hur det slutar....


nu ska vi laga mat...


funderar att köpa sånna måltidsersättnings - bars och köra på ett tag för att komma loss från platån.... :/


Av Hella - 24 september 2009 12:34

jo jag kan knappt prata idag... :/

kommer vara tyst här hemma...
Nicke är ute på jobb och jag skickade med honom en inköpslista med halstabletter och mer te.

dricker så mkt te och bubbelvatten att jag var uppe 3 gånger inatt och pissade....

jag som aldrig eller sällan gör det....

Tänk om man kunde hålla kvar bubbelvattnet precis där i halsen där det är skräpigt.... det vore skönt...

men då skulle jag drunka. :P


jag såg/lyssnade på VH1 igår och hörde en mysig låt. Minns inte vad låten hette men bandet.

Angels & Airwaves och när jag läste om dom så kom jag på varför jag tyckte jag kände igen dom...

Det var ju gitaristen/sångaren från Blink 182 som sjöng. :)

jag gillar hans speciella röst

så nu är det att lyssna genom deras 2 album som finns på Spotify. Det som är lite jobbigt är att (på första skivan) finns det inte en enda låt under 4 minuter. Dom skriver att dom är en blandning av U2 och Pink Floyd.

Har inte lyssnat på pink... men det stämmer nog :)

http://open.spotify.com/album/1U2FxMnzCcgCcO985UY4lh

kolla och se om det är något som passar...


nä knappra i mig lite panodil och se om det finns några kul filmer att glo på...

*krya på mig*


Av Hella - 23 september 2009 21:29

blä...
när jag hostar kommer det en läskigt otäck doft upp ur svalget...

och ibland kommer det mysiga slemproppar upp med... tror det är dom som doftar skit... :/

mår jag som jag gör nu imorgon bitti, ställer klockan på 08:30, då hinner jag ringa poolen och sjukanmäla mig...


blir nog ingen bio på fredag eller fest på lördag. men vi får hoppas att jag blir bättre....


tyckte synd om mig och köpte chips...

bläblä... inte bra... men men....




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards