Alla inlägg under juni 2010

Av Hella - 30 juni 2010 17:25

idag har jag inte gjort någonting nyttigt någonstans :)

det är ok jag har semester. Ställde larmet på 7.30 men gick inte upp förrän efter 9.

Det är så sjukt skönt att bara ligga i sängen och halv slumra och bara ha det skönt.

inte ha bråttom att komma upp till någon tid att passa.

ingen träning idag heller. blir att cykla till jobbet ikväll det får räcka.


  

färgat håret poppy red och smetat på brun utan sol på benen så nu matchar dom armarna lite bättre ;P  Tar ju sådan tid innan mina ben får färg....


jag MÅSTE köpa en ryggsäck att ha träningsgrejer i skulle vilja åka direkt till gymet imorgon bitti efter jobbet men det är så mkt saker jag måste ha med mig. sängkläder till jobbet och träningskläder.... vet inte om jag lyckas få med mig allt på cykeln. och dessvärre innebär ju det att jag tar bilen för att jag ska ha med mig allt..

Ska se om jag kan planera in detta lite smidigt....


Tänker på T. <3 the force is strong with this one...


Av Hella - 29 juni 2010 12:59

haha tidigt till gymet var det ja... :P
hade ställt klockan på 7 först , sen blev det 7:30
och jag kom upp till medley strax efter 9 :)

ja jag har ju faktiskt semester. Men det var nog en bra tid att vara där inte så mkt folk.  ikväll blir det vattengympa och cykeln dit förstås...


blev bilen upp till viberga för att inhandla det sista. plus en "klassiker låda" med glass. Dom var überbilliga denna vecka :D


ska se klart en film och sen är det nog ut och få lite färg....


Av Hella - 28 juni 2010 19:28

japp idag var jag på gymet och tränade.... ja det var fan så jobbigt och smått pinsamt när jag glömt bort hur första maskinen funkar ;P

men det gick bra... kändes töntigt att gå runt med min lilla lapp med info. medans det sprang 2 "småflickor" där och bara körde på....

ja ja planen är att imorgon ta sig dit igen tidigt på morgonen gärna innan alla andra bodys kommer dit... får väl se hur den planen går. Med tanke på att dom är där dygnet runt ;)


blev lite pysslande och sen klippa gräsmattan


Nu blir det att tillverka lite Coleslaw för imrogon blir det hemmaburgare till middag :)

Av Hella - 24 juni 2010 20:08

idag har jag slitit! :P

börjar dagen med att ryta åt nicke att han ska stänga av sitt jävla larm!
sen börjar dom uppe på kyrkogården köra med trimmers klockan 7 på morgonen för fan!!! WTF!?!?!?  jaja upp vid 7.30 och åka till viberga, hänga på låset och hanlda till midsommar osv.

Hem och så var det dags att börja skruva i runt sisårdär 350 skruvar i altangolvet....
inte så bra arbetställning men det gick tillslut sista skruven orkade jag knappt hålla i maskinen helt paj i handleden.

sen var det dammsuga, tvätta, byta sängkläder. och laga mat som blev äcklig.


Upp på gymet och gå genom och fick eget papper med vilka maskiner jag ska köra, repetioner osv. ska bli kul, funderar att testa på söndag innan/efter gympan kanske.... får se.

Därefter blev det gympa.


Väl hemma berättade Nicke vad planen är inför nästa helg <3

Åka till Grand hotell inne i Nkpg (där bodde vi på bröllopsnatten) Käka middag, sen bio, Sova över, frukost på rummet. Spa behandlningar och bubbla.

Sen åker vi direkt till Miia och festar loss med massa släkt :D

Kommer bli perfa :D <3


Av Hella - 22 juni 2010 17:58

ännu en dag. svårt att somna på kvällarna...

kanske måste gå upp ännu tidigare än 9 på morgnen....

men det är ju fan inte så roligt.... eller så måste jag göra av med mer energi om dagarna....
har varit duktig nu iaf 2 dagar gått/joggat runt Gron (7,5km)

Redan ont i benhinnorna så det blir nog inte så mkt jogg.

fast det är det som är "roligast" när man märker att amn orkar jogga lite längre...

Men ska försöka att gå.... Power walk alltså....


Så länge solen håller sig framme ikväll så blir det att ta cykeln till Medley och hålla i vattengympa....
Jag måste köpa på mig lite "energi drycker" som dom säljer där uppe.

super bäst när man har tränat släcker törsten direkt och ja det är bra iaf.

Ska köpa på mig några stycken och ha hemma med.


imorgon skulle jag behöva åka in till Nkpg och handla träningskläder.

Sport-bh är ett MÅSTE just nu, när som hest går skiten jag har sönder.

Egentligen skulle jag behöva köpa nya träningsskor med.

Tränar man ofta så behöver man byta ut dom ofta med...


jaujau... Nu går motorsågen ute i trädgården, Nicke och A går lös på allt skit....

Imorgon blir det ev att dra i lite skruvar i altanen oxå....


Av Hella - 21 juni 2010 10:32

Lördag blev en lång dag. upp och dra till lkpg och kolla på nicke som åkte snabb bil.
blev superavis och det kittlade till i magen när dom gasade iväg.... :D

på kvällen var det personal fest på medley.

Började med Brännboll och vi hann precis köre en varsin omgån innan regnet och haglet startade. då tog vi (försök till) skydd och började grilla.

efter det bar det av in på O´Learys för en shot ;P Calypso = Kahúla + Mörk rom

Smakade som chokladboll i eftersmaken *nom nom*

Sen in i badhuset (som klart var stängt) fram med vattenbasket korgarna fya fan vad roligt. inga regler för 5öre, det är blåmärken, bit och riv märken på folk... :P

så lekte vi skattjakt, några av oss då en tjej tappat sin silver ring på bottnen av 25meters bassängen på den djupa delen - som vi hittade! :D (jag ;P )

Sen in i äventyrsdelen och åka kana och hoppa i "vågmaskinen" och bara mysa i bubbelpoolen och bastun.

Avslut inne på O´learys igen med bowling och rosa pantern och ny cider smak , rasberry blossom. och en till shot.

ringde efter nicke vi halv 1 tiden tror jag... 12 halv ett någonstans... Sängen snurrade men det var nog den bästa pfesten jag varit på.... :)   


Igår käkade vi några uppe på O´learys och gav present till C. trevligt.

och nu är det måndag = semester ;P
Ska börja mitt "nya liv" på semestern - räknar kallt med -4kg
så jag ska dra runt Gron varje dag. och sen blir det ju lite extra träning
ska ju upp och köra gym på torsdag så kommer det bli mkt styrka med.

kommer bli über stark ;D  


Ja just det. Och igår så upptäcktes det en liten liiiiiiten "flisa" av popcorn inne i mitt öga. och dom som känenr mig vet att jag har ögonfobi. Det var som jag var 9år igen (eller vad jag nu var) när jag fick in "den lurviga delen" på ett äpple ni vet inte hängdelene utan den andra... på insidan av ögat, under ögat om ni fattar. Det var väl där det började... sen att se "Fåglarna" alldeles för ung var ju inte det bästa.

och som tjej har man ju fått båda mascara och pennor i ögonen när man lär sig sminka.... :) 
Men iaf Nicke lyckades hitta vart det satt och jag fic kligga på golvet i köket huvudet böjt nicke håller upp ögonlocket och jag försöker titta åt höger och ha ögat öppet medans han häller vatten rakt på ögat. Det går inte bra... Då är det topz som ska petas i mitt öga vilket resulterar i en panikattack med, hysteriskt gråtande, hyperventilerande, yrsel och skaknigar i hela kroppen..... innan han ens hämtat topz. Vi försökte med det oxå och det hjälpte heller inte.... till slut lyckas vi vattna ur skiten. men fi fan hade sjukt svårt att sova i natt då jag flera gånger nästan började gråta, och ryckte till i hela kroppen för jag tänkte på vad vi gjort i mitt öga... :S



oj vilket inlägg... ja så går det när man inte uppdaterar så ofta.... :P



Av Hella - 18 juni 2010 22:12

blir ingen kareokecykel för mig imorgon :(((
hade verkligen längtat i flera veckor nu....

Men måste följa med nicke på sin födelsedags present han fick av mig förra året.

att åka med Atom Ariel .... Någonting om att jag ska tänka på någon annan än mig själv ibland sa nicke....


Aea sa vill du träna eller var lycklig.
Man ska alltid ställa sig den frågan innan man börjar tjaffsa med folk...

tex din partner har kastat smutsiga kläder på golvet.
Vill du hellre bråka och var olycklig eller plocka upp det och vara lycklig?

Träning eller äktenskap...


aja...


Har grillat och lyssnat på onkel kånkel ett tag nu... och jag har fått hjärblödning...


Av Hella - 15 juni 2010 20:59

ibland vet jag inte vad som far åt mig...

gick på mitt första aerobics pass idag för att se vad det var för spännande.
och det var superkul! det var som att gå på gymnasiet igen! och gå på danslektionerna.  men nu komemr det svåra, jag lånade en skiva hem och ska föröka lära mig att sätta ihop ett eget pass *fuuuck*
det är jävligt mkt jobb känns det som.
mkt räknande av takter och sånt... :S


ja just det, och direkt efter aerobics så skulle Petra köra Box och hade ingen partner så då stannade jag och körde box oxå....!
sen fick jag stressa hem och hämta mina papper till mitt vattenpass och sen tillbaka för att köra det! :)
Är lite trött i huvudet nu....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards