Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Hella - 18 augusti 2010 14:07

min 30 års kris kom igång för snart 1 år sen. när jag gick upp på Medley för att bli instruktör. och det har hållt sig i schakt ett tag nu. men så bubblar den upp lite då och då... och nu är en sådan period.

efter semestern har jag känt att jobbet är inte lika roligt

samma saker varje dag, samma rutiner. samma människor. HELA tiden.

jag känner att jag inte ens orkar anstränga mig att vara trevlig. jag orkar inte bry mig om vissa saker. Självklart utför jag mitt arbete fortfarnade bra men jag har inte orken kvar att fortsätta känns det som....


jag har börjat leta lite smått efter andra jobb, kollat uppe på medley vad som krävs för att vara badvärd. Så någongång snart ska jag göra ett fysprov på tid och se om jag har vad som krävs.... dom har ju inga fasta heltidstjänster utan bara timvik. och det funkar ju inte för mig. jag säger ju inte upp mig från ett fast jobb för att tjäna mindre pengar och jobba mindre.

Nicke säger att vi inte har råd att jag går till ett jobb som har sämre betalt så det är ju jävligt viktigt.

Men har man ingen utbildning någonstans som är värt något eller arbetserfarenhet så kommer man inte särskilt långt.

Någon dag ska jag nog gå in på O´Learys och se om man kan testa på servitris någon gång med.

kollar lite skolor, utbildningar med intressanta saker. men hittar inte mkt.

Skulle vilja lära mig massera - endast massage kurser kostar 20 000:- +

inget man hostar upp sådär. Hittade en utbildning som ligger vid katrneholm - inte så långt borta. Friskvårdsledare och massageterapeut - 3 terminer.

men tror inte jag får ta tjänstledigt för någon utbildning som inte har med det befintliga jobbet....


tänk den som var 16-17 igen (som lillkussen som jag avundas ibland!!! )

vad skulle man göra annorlunda?

Än är jag inte bitter.... men det känns som att det är i den riktningen det är på väg...




Ovido - Quiz & Flashcards