Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Syskonfest!

Av Hella - 9 augusti 2010 20:06

yes så vad det dags igen. sist var vi i Storstaden hos syrran på rundvandring

och i år blev det landet tema, eftersom vi var på landet... ;)

Vi börjar med att komma försent förstås.... :P

det var 4-5år sedan vi var hos (halv)bror Peter&Lotta på syskonfest.

så det är inte lätt att minnas vägen då, speciellt för mig ;P


Anyways med bagaget fullt med nomnom cider från deutchland och en hemtillverkad turkiskpeppar (tack till Sebastian på systemet i fimpen) så började vi med lunch, och till det  fick vi varsina så lappar med textrader... det var våra lagindelningar....

jag, Lotta och Sis Ullis var i samma lag - Herr Olsson hade en bondgård, lijan-lijan-lej... typ. Girl power all the way iaf.

Efter lunch....inväntade vi klockan, vi skulle iväg någonstans....*spännande!*

Syrran gissade på en bondgård eftersom det var temat för hela dagen.

Och det var inte alltför långt ifrån. vi var på besök på Brynstorp svineri. elelr vad det heter. dom föder upp grisar där iaf. :D

    - GÄNGET


mer bilder kommer lite senare med... Men kan ju bara säga att jag fick hålla i en liten griskulting på ja vad var dom... typ 3 veckor? Så jääävla söt!!!

När vi återvände hem så blev det lekar, med bonde tema - bygga en svinstia av ballonger - där vann mitt lag, "köra lastbil för att hämta grisarna" (på med stövlar, handskar, keps, hålla i en "ratt" och låta som en bil samtidigt man springer en runda, och snabbt hoppa ur kläderna så nästa person kan göra samma sak),

och så "in med grisarna i stian" - alla går på skidor tillsammans "nöffande" in över mållinjen. Steffe, Frida och Nora vann hela skiten.  :) Mitt lag stolt 2:a


Sen vad det middag och dricka och som vanligt trubadur-Robban :)

Alla var lite slitna tror ajg för det var nog första syskonfesten som jag gick till sängs sist ihop med bror efter en sista duett av


Nästa fest har vi bestämt blir på landet inte så långt från Peter, hos Steff&Frida/Texas. som förövrigt hade blåa barbapapa strumpor som matchar sin nya tröja :D


Måste göra mera turkisk peppar iaf. :) GÖÖÖÖÖTT!!



 
 
Ingen bild

Sis

9 augusti 2010 21:25

De var bara 3 veckor gamla!!! Grisarna alltså. när de är 15 veckor är de slaktsvin, de där vi såg näst sist. Sååååå kul var det iaf!

 
Ingen bild

Frida

10 augusti 2010 19:13

det var ju Ebba som vann inte Nora

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Ovido - Quiz & Flashcards