Alla inlägg under december 2008

Av Hella - 15 december 2008 20:08

hella och jag

vi är goda vänner

fastän mycket olika

tycker om olika saker

hella gillar patrik, jag gillar johnny

hella har nicke, jag har kotten

hella simmar, jag promenerar

men en sak har vi gemensamt - vi tycker om varandra!

- Tess

Av Hella - 15 december 2008 15:52

igår beställde jag Deluxe skivan
och idag fick jag den ordinarie. men öppnade inte, den ska ju skickas tillbaka.
Konstigt att INGEN i min närhet gillar Fob....
ärligt talat oftast så har man ju ungefär samma musiksmak som sina vänner och bekanta men ingen har förstått det samhällskritiska och intelligenta i deras texter och deras trallvänliga musik uppenbarligen
underligt....

Jag har skrivit och frågat om Dom vill komma hem till mig och spela i mitt vardagsrum... Det vore väl det bästa som hänt i mitt liv.
Drömma kan man ju göra...
Skulle vilja att Kent, InFlames, KoRn mfl kom och hade konsert i min trädgård. Kanske ska starta en egen festival, med bara artister som JAG gillar. hehe, vilken härlig blandning.
Men klart vill ju inte ha en massa drägg i trädgården heller...
Får fundera lite mera på det där.... :)


Aja, Aftonbladet gav skivan 3+
Personligen är det 3 "svaga" låtar på skivan med 13 låtar.
det är iaf en 4,5 från mig :)



Dagens Visa:

So boycott love
Detox just to retox
I'd promise you anything for another shot at life
Perfect boys with their perfect lives
Nobody wants to hear you sing about tragedy

Av Hella - 14 december 2008 20:33

bah, det händer ingenting här....

jag sover, och knaprar tabletter och glor på tv, ligger framför datorn och sen sover jag lite till, äter lite mat osv...


men jag ska nog friskanmäla mig på tisdag och testa jobba ons + tor
vet inte vart jobbet är heller.... :S


försökte byta ut min ordinarie skiva Foile a deux  till deluxe versionen som dom fått in. Det fick jag inte, men jag beställde den iaf... så skickar jag tillbaka den ordinarie tror att jag får båda samtidigt faktiskt.
dom släpps ju imorgon, så får väl skivorna mån-tis eller ons.

har ju redan lyssnat sönder skivan... :P    har hittat mina favoriter :)


frågan är om jag ska in till Nkpg en snabbis imorgon fm och fixa sista klapparna eller om jag tar det på tisdag. Äsch tar det imorgon så är det gjort. Ska till Media Markt och sen in på typ Maxi, Nicke ville ha mjukisbyxor i klapp. så om jag hittar några billiga ska jag typ köpa typ 3 st :P 


Oh well....  adjö


Dagens visa:
You can only blame your problems on my world for so long
Before it all becomes the same old song
As soon as we hit the hospital I know we're gonna leave this town
And get new passports, get out now

Av Hella - 12 december 2008 22:59

Åh, jag hoppas dom förlåter mig för att jag tog hem skivan i förtid...
jag har ju faktiskt betalat för den... men den kommer ju inte förräns om flera dagar. jag kan inte vänta....

det bara knullar i mina öron!!!

Må dom ta sig hit till sverige, annars blir jag sur... :((((( <--- jätte sur




BTW - Grattis till Kevin som vann Idol - Rätt person vann, fast Alice gjorde "vinnarlåten" bättre

Av Hella - 12 december 2008 19:17

jobbigt att inte kunna göra vad man brukar kunna... :S
shit har knappt någon aning om vad det är för dag eller nått....

Fast idag är det väl fredag?
undrar om jag ska glo på Idol finalen.... :/ Det går väl inte så mkt annat på tv idag...?
har inte varit särkilt insatt i det hela. Men jag hejar nog på Kevin.


Idag lyckades jag köra en tvättmaskin, kasta en soppåse och ta på mig ett par stövlar med dragkedja (då jag fått ta "slipin" skor för att hämta posten de senaste dagarna)
smärtan går verkligen upp och ner.... som värsta karusellen....

Nu sitter jag tex upp och skriver. men nu efter typ 5 min i sittande position börjar det ömma i baken och stråla i benet.... :S
får ta några varv runt köket eller nått..... :/

Dagens Visa:

I tried to get it right
But I was just wastin' my time
'cause you never compromised when it came to us
We struggle and fall apart we build it back to static start
The endless accusations I can't believe we made it this far



Av Hella - 11 december 2008 12:06

1. Tre namn jag lyssnar till:
Hella, älskling. gumman

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Stå för den jag är
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:

Inget tålamod, lätt uttråkad och blir jobbig... :P
4. Detta är jag rädd för:

Småkryp, bli ensam 

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Mat, närhet och sömn

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

Vifta på öronen, somna under en film, skada söta djur

7. Detta tycker jag om att göra:
Mysa, äta Ben&Jerrys, dagdrömma

8. Detta vill jag göra just nu:

Bli av med ryggskottet, öppna julklappar och äta onyttigt
9. Bästa känslan:

Vara lycklig
10. Värsta känslan:

Ryggskott

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:

Rolig, Snäll och bra på att laga mat

12. Är jag kär just nu?

Jomenvisst

13. Jag vill gifta mig...

Igen, i slottsparken på hösten á la  robinhood/sagan om ringen eller på en strand i ett varmare land
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:

Träffa en av mina idoler och snacka en hel natt, åka till Australien och Nya Zeeland, dyka och leka i djungeln
15. Min käraste ägodel:

Mp3 spelare.
16. Något jag vill ha i present:

massa skit
17. Detta har jag på mig just nu:

Mysbrallor & linne
18. Favoritkläder:

Myskläder
19. Favoritdjur:
Katt och hund...

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:

Jag kan lyssna på allt utom opera & viss folkmusik...
21. Favoritlåtar just nu:

Senaste Cobra Starship och Fall out boy 

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:

Roligast var musik tråkigast var NO-ämnen.

23. Stjärntecken:

Fisk.
24. En bok jag älskar:

Dvärgen Av Pär Lagerkvist
25. En film jag älskar:

Film är det bästa jag vet efter musik, men 50 First dates 
26. Tv-program jag gillar:

House, Greys Anatomy, Criminal minds, Boston Tea Party
27. Favoritdoft:

Nicke & rose bourbon parfym
28. Detta äter jag gärna:

Ben&Jerrys

29. Dricker helst:

Vatten eller Te

30. Favoritgodis:

Polly och chips
31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Västindien, USA, Kap Verde, Marocko

32. Färg på mina ögon:
Gröna :)

33. Min längd:

Jag fick veta för några dagar sedan 167cm!! jag har krympt!!!

34. Jag tror på:

Mina egna teorier....
35. Jag spelar:

Bra.
36. Person jag beundrar:

Min Syster.
37. Så här bor jag:

Villa strax utanför Finspång, brevid en kyrkogård
38. Antal döda krukväxter i hemmet:

13 levande

39. Det här tänder mig:

Beröring och humor
40. Det här gör mig avtänd:

Besserwisserism och osäkerhet
41. Favoritfärg:

Rosa Lila
42. Favoritcitat:

You can´t piss in your pants and stay warm for long

43. En hemlighet jag vet:

*Lalala bingo* vill inte veta!
44. Bästa present jag fått:

Vet inte, mp3 spelare?

45. Senast köpta skiva:

Väntar på Fall out Boy - Folie á deux
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:

Mina ögon, läppar, ben 
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:

Bröst, mage
48. Udda förmåga/egenskap:
Inget? Mkt plats för låt-texter då
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:

Katt
50. Vad lyssnar du på just nu?

TV:n
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?

Vaknat, hämtat posten, frukost, ligger i soffan
52. Var är dina föräldrar från?

Norge och Norrköping
 53. Vad är det senaste du installerade på datorn?

Vuze
54. Vilken är din favoritrestaurang?

Går aldrig på reataurang :/
55. När badade du i en pool senast?

för 3-4 veckor sedan på badhuset
56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Hela Gymnasiet var en enda skolpjäs
57. Hur många barn vill du ha?

Inga till 2. Aldrig ensambarn! adoption funkar
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Den som inte tilltalar mig

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Det är långt kvar till valet, så nej.
60. Vad har du för TV-kanaler?

Typ alla som finns.
61. Har du åkt moped någon gång?

Japp

62. Har du busringt någon gång?

HAHAHA Ja

63. Har du fått felparkeringsböter?

Never!

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

Jajjemän, gärna bägge
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Egypten
66. Har du en egen trädgård?
Ja

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Simpsons, Family guy, Bamse
68. Kan du alla orden i nationalsången?

Mmm, kanske.... :/
69. Badkar eller duschkabin?

Dusch, men vill ha ett badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Vet inte, Men Transformers på Blue Ray var najs.
71. Favoritpizza?

Vezuvio eller Roma

72. Chips eller popcorn?

Chips

73. Vilken färg på läppstift använder du?

Läppglans
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Eh, va? Nej
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Nej

76. Apelsin- eller äppeljuice?

Äppel
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

Nicke och jag på vår bröllopsdag. 3 rätters
78. Favoritchoklad?

Mjölk-
79. När röstade du senast?
hahah minns inte ens när valet var sist

80. När åt du en hemodlad tomat sist?

Några år sen kanske
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Ja, i handboll

82. Är du bra på matlagning?

Helt ok
83. Klarar du att tanka själv?

Ja

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?

Vaddå? Tv-shop osv? Självklart!

85. Pepsi eller Coca Cola?

Ingen av dom.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?

Ja, Posten och Lidl-skjorta...:P

87. Vad var det senaste du handlade?

Medicin och värmedyna
88. Har du kräkts offentligt?

Hahaha ja

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?

Bli mångmiljardär. Kärleken har jag redan hittat.
90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?


91. Har du ringt något betalnummer?

Ja

92. Kan man vara vän med sitt ex?

Inte om jag har en ny. 

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?

Mormor. tror jag
94. Hade du mycket hår som liten bebis?

Jag vet inte!?
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Hehehe jag vet inte.... :/
96. Vad har du i din väska?

Smink, plånbok, tuggummi, mobil
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Pussar på Nicke och säger "god natt, sov så gott, ses i morgon, älskar dig"
98. Vad är du tacksam för idag?

Att jag har ett jobb, en bostad och ett bra liv
99. Var hittade du den här listan?

På LindaP´s blogg
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:

Alla är inbjudna

Av Hella - 10 december 2008 13:20

fiiifan!!!
jag önskar inte ryggskott till någon jag ogillar....

eller? :P
hehehe nä, fy fan.
i natt/morse vaknade jag strax innan 3, tar mig ur sängen med kudde och täcke.... det tar mig alltså över 30min att komma till övervåningen och soffan.... :S

satt och tjöt ett tag och sen tog jag 2 panodil och smörjde och på med värmedynan.... det kändes bättre...
låg och glodde på massa skit på tv, och lite bra; jon stewart och conan :)

sen vid 7:30 försökte jag sova mig lite....


så länge jag tar mina piller går bra bra...
och så jag kommer nog sova på soffan denna vecka


har hämtat posten, mina porrgrejer har kommit :)
får se om nickes klapp kommer imorgon?


borde plocka ur diskmaskinen men det går inte.... :/

känner mig lat.... :P


Dagens visa:
When I think about the things I've done
I laugh out loud to no one

Av Hella - 9 december 2008 18:09

jaha då testar vi det ett tag då.... :S
fan vad ont det gjorde/gör....
det bara högg till i ryggen och jag kunde inte räta på mig.... :/

var på jobbet med. som just åkt till sjukan så jag ringde och bokade en tid och åkte ner ihop med jobbet. fixade med jobb grejer innan jag gick ner till farbror doktor...

domen blev skott i ryggen, sängläge i 1 vecka ev mer.


knapra panodil och någon mer smärtstillande, smörja med voltaren....


jag köpte en påse polly att trösta mig med och den där  jävla värmedynan jag kollat på på viberga.... lika bra...

aja... ligga ner och glo på tv.... *tyck synd om mig!*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards