Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Knivar och sprit-

Av Hella - 17 februari 2011 13:21

idag blev det en liten tur till centrum&viberga med frida

Det är dit folk åker när vi inte orkar ta oss in till stan....

Det mesta finns ju här så varför åka så långt?


Blev ett skönt vår-nagellack då alla mina ljusa lätta är torra = kastade.

och så äntligen hade det kommer guld färgat till grafitti nails - så det blev guld och en supersnygg grön att ha över... ska bli kul att testa den... kanske senare idag.

Ny dag/nattkräm och rengöring var oxå bara att betala för.

En snabbis in på bokhandeln och 2 påsar med blommor till scrapboking :)

Sen blev det lite handla på Viberga - så nu kan jag baka 1 eller 2 brödsatser till...

misstänker att jag behöver köpa sirap med....

Köpte även en egen sån typ "mattkniv" fast inte riktigt men typ....
som jag kan ha till min korttillverkning...
den vi har är så dålig och jag är verkligen usel på att klippa rakt ;)

Skulle vilja köpa ett sånt underlag oxå men det får duga med en skärbräda :)


Så strax ska jag ge mig på att göra klart det sista kortet jag har inför kommande födelsedagar osv.. :)


har kollat på några bloggar som syr mössor och "dreglisar" till barn

det kan ju inte vara så svårt?! bar aköpa något bra tyg och sen klippa i en triangel och sy kanterna? ;P

Skulle iaf vilja ha en symaskin en lätt som är enkel att jobba med - som typ bara har raksöm, sicksack och någon mer som kan vara nödvändig...

har ju farmors gamla men den är så jätte tung att jag inte ens klarar att lyfta ner den från hyllan där den står... en ursnygg grön/glittrig huskvarna från typ 50talet ;P

ja sist jag var på Media markt så kollade jag lite, dom hade inte så stort urval och det var väldigt dyrt om jag inte ska ha en som ser ut som en dock-symaskin...

Jag har aldrig varit duktig på att sticka,virka, brodera eller sy men det känns som att det vore väldigt kul och smidigt att kunna lägga upp sina egna kläder och kanske fräscha upp dom man har på olika sätt och barngrejer som är sy dyrt med....

ja ja får se... lär väl inte ske den närmaste tiden...


Är förresten väldigt sugen på att göra något med håret - färga eller nått

 
 
Ingen bild

astrid_norge@hotmail.com

17 februari 2011 21:06

Hej gumman,iVidablick finns en symaskinsaffär som sälger begagnade symaskiner,han tar även emot och renoverar,kanske du kan ta med den du har och höra vad han vill ge för den och köpa en beg.av honom.affären är bredvid Helens fotvård. puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Ovido - Quiz & Flashcards