Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

ÄNTLIGEN!!! :D

Av Hella - 20 februari 2011 19:41

Ja det tar tydligen 2 månader att hitta ett spel jag letat efter....

En person fick detta spel i julklapp och jag blev helt kär :D haha

jag kommer att hata spelet... kommer bli så stressad...

Det är ungefär som i "Parlamentet" När dom inte får säga "ja", "nej", tveka,svara med en fråga eller upprepa sig... jag är osäker på parlamentets regler men i detta är det iaf alla dessa...


Du tar ett kort med 10 frågor. Frågorna ska läsas ganska så snabbt till en motspelare som då ska svara på dessa utan att använda ovanstående svar...

De andra spelarna får lyssna och slå på en liten plingklocka om dom anser att personen svarat "fel". klarar spelaren alla 10 frågor = 1 poäng (behålla kortet)

Annars är det nästas tur :)


Här kommer ett smakprov:

1. Lyssnar du mycket på musik?

2. Lyssnar du via en Ipod?

3. Så du har en Ipod?

4. En vit?

5. Så du har alltså en vit?

6. Lyssnar du hellre på schlager än hårdrock?

7. Skulle du säga att ABBA sjöng hårdrock

8. Kan du nämna någon ABBA låt?

9. Var det 5 medlemmar i ABBA?

10. Sa du fyra?


Spelet heter Qube:

   Qube finns även som allsång på skansen, yatzy och några andra spel. Men det var detta jag var ute efter.

139:- på Lekhuset! :D Hurra!!!


Strax blir det att åka till jobbet!

  

 
 
Ingen bild

Sandra

20 februari 2011 19:47

Det e ju svinskoj!!:)

 
Ingen bild

Alex

22 februari 2011 16:04

Det verkar ju jättekul ju! :D Ska nog inhandlas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Ovido - Quiz & Flashcards