Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor.

Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P

och samma med mina supermysiga fejk-converse... :(

köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "joggingskorna" nu kastas. utan snören så det är enkelt att "hoppa i"

ett par "träskor" att ha hemma att hoppa i när man ska ut i trädgården, kanske om man går till viberga - får se hur kom kommer kännas på längre promenader.  När man ska iväg någonstans och grilla eller hälsa på

och så blev det även ett par svarta låga, ballerina - vilka jag tänker kommer användas på de kommande festerna i sommar; bröllop, 40årskalas - flera(!)

Så jag kände att det var bra köp och att dom var nödvändiga.

Blev jätte besviken på de "hoppa i" skorna jag hittade på viberga - efter bara jag använt dom några gånger - korta sträckor så är dom jättestora! :O

Skulle inte köpt dom från början - får ha dom som "jobbar skor" i trädgården oså.


Innan jag åkte i fm så fyllde jag på mitt konto med lite små pengar från mitt tidigare "tatueringskonto" - åh den gamla goda tiden när jag hade 15000:- där... :)

behövde ju tanka bilen med - det är så jävla dyrt!  :'(

iaf nu är det 700:- på det kontot och 4:- på mitt lönekonto. och kylskåpet ekar ;)


Första månaden med "nya inkomsten" runt 5-6000:- mindre än vanligt att röra sig på. Och jag tycker att jag gjort ett bra jobb - har velat köpa/göra både det ena och andra. Har frågat mig själv inför varje "onödigt" köp om jag verkligen behöver detta... Nästa vecka kommer iaf alla löner och då provar vi igen ;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards