Alla inlägg under juli 2010

Av Hella - 8 juli 2010 19:07

inte mkt händer, semester chillar och tränar.

idag blev det storhandla *igen!* Nicke fyller år på lördag och han ska bjuda sina arbetskamrater på tårta imorgon *hemma gjord*  och jag är jätte avis! :(
Vill med ha tårta ....

Så blir det lite glass + fikabröd på lördag lunch för släkt och några få utvalda.

På kvällen är det lugnt. lite grill och öl. med 1 ev 2 extra personer.


idag har jag gjort årets goda gärning, fan nu får det räcka med att vara snäll ;)

Nej då.

Jag ska hjälpa Tess med sina husdjur lite som behöver lite mer uppassning än vad dom just nu får.... typ 3 ggr i veckan är det mysstund; klappa och borsta kissar och rengöra kattlådor osv....

Ska hämta ut "egen nyckel" till Lgh imorgon och eftersom Nicke inte kommer vara hemma imorgon em/kväll så kommer jag åka bort dit och sätta igång.


jaujau ska smyg öppna påsen med ostbågar ;) *shh!*

Av Hella - 5 juli 2010 16:02

oj dagarna bara springer iväg....


i fredags åkte vi in till Grand Hotell drack lite skaplig champange på rummet och mummade frukt :)
Ner till Bishop arms (som tillhör) och äter en 3rätters. vitlöksbröd m tzatziki

till huvudrätt tog jag rökt lax med färskpotatis"sallad" (allt var kallt) Super gott! ska jag göra hemma en varm dag är tanken :)
Nicke tog en schnitzel med pocherad potatis. Nicke ville ha vin till maten men han fick aldrig något så det drog ner stämningen lite men det släppte när vi skulle se hur vi skulle betala - vi fick våran dricka gratis (2 öl och 2 cider)
efterrätten bestod av en blåbärssorbet som var god :)


upp och fräscha till sig *igen* knalla uppför drottninggatan till Bio,

A-Team - ASBRA :D  hem och mysa lite ;) 
Vinkade till Linda som körde spånka hela kvällen :)


Frukost på rummet! NOOOOOM NOOOOM!!! hur mkt som helst hade jag beställt ;)

frukt, ägg, yoghurt, bröd, kaffe, varm choklad, jos, mjölk.... ja typ rubbet ;P

käka frukost i en hotellsäng är fantastiskt underskattat!

Ner till SPA avdelningen och massage + kroppsskrubb sedan bubbelpoolen i 45min

Med mera champange och frukt....


Därefter åkte vi till citygross och handlade mat till Miias fest. Och därefter "lunch" på donken *hahaha* hos Miia blev det fullt med folk, älskade kusiner, syskon, mor och alla andra släktingar man knappt ser :)

Själv provade jag lill-kussens longboard :D och jag ramlade iaf inte, men det gick läskigt snabbt fast det var världens minsta mesbacke ;P

Men tänk på att jag är gammal!!!  ;P

Kvällen var full med tävlingar, mat, dricka och trevligt sällskap.

Tillslut efter lite allsång så åkte vi hem och det var dunderskönt att sova i sin egen säng <3


på söndagen åkte vi ut till sommarstugan och solade jag var sjuk osocial och läste bok nästan konstant...Tyvärr har dom ingen bra brygga så vi badade inte... :/
käka lite mat där och sen hem och chilla....


Sista veckan på jobbet för nicke och jag har 2 veckor kvar innan jobbet börjar.

Hoppas vi hinner få in ett besök i Sthlm. då kanske jag på något sätt kan smyga förbi Tess... men kan inte lova något.

nu blir det ost&skinkpaj!

Av Hella - 2 juli 2010 14:51

idag firar jag och min man 10år tillsammans.

idag för 10år sedan blev vi tillsammans.  Fuuuuck vad länge.... :)


Det blir att åka in till Grand Hotell i nkpg. Käka middag där, gå på bio och så klart sova över. Frukost på rummet och sen lite spa i deras källare :)

Därefter är det till någon butik för att hitta något att grilla ihop med släkten hos Miia.


Mkt denna helg :)

Mkt Kärlek i luften <3

Av Hella - 1 juli 2010 15:56

idag drog jag till gymet direkt efter jobbet, lämande visst kvar en del av mig själv där uppe med... lite röd hårfärg på en matta :P

jaja. nu har jag inte ens rött hår heller längre... åh i miss my pink :)

det passade mig som handen i handsken. så det så!

Men samtidigt börjar jag väl bli för gammal för sådant där... ;) *as iiiif!*

nej nu är håret i någon form av normal brun/röd nyans. Rött pigment är svårt att färga av/över så förhoppningsvis efter några tvättar är håret i någon form av endast brun nyans.

Men imorgon kommer jag ha min blonda peruk på grand hotell...

måste se anständig ut ;)

men sen på kvällen och dagen efter är det eau de naturel med wax :)

Det blir att se Ateam på bio imorgon efter maten :) kanske hinner mysa lite innan bion :) jaja...


just glott på twister *igen* och Fanboys för 5.e gången...
fast ska byta över till Simpsons och börja med maten strax.

Så ser det ut att bli gympa med 3 pers ikväll med. alltid något.

Ovido - Quiz & Flashcards