Alla inlägg den 23 april 2011

Av Hella - 23 april 2011 19:52

Idag har vi jobbat gärnet här hemma...

blev inoljning av altangolvet 2ggr - nicke
och jag tog hand om utemöblerna - bord och 4 stolar oljades 3 ggr.

mellan oljningarna så rensade jag ogräs i rabatten bakom huset...
och sen så fyllde vi den även med grus så nu är det nästan klart med....

ska rensa bort en massa buskar och "träd" som står i backen så det ser lite fräsht utDet får nicke och hans far göra med motorsågar är planen :)


blev sugen på att plantera vinbärsbuskar där eller hallon kanske...

vet verkligen ingenting om trädgårdsarbete, jag tycker om tanken att kunna "skörda" bär, frukt, potatis, grönsaker osv från min egen trädgård....

Får se om det skulle kunna lyckas någon gång... :)


men nu ikväll är det lite vila - imorgon ska jag försöka rensa bort ogräset från uppfarten och baka bröd. 

Så får Nicke åker bort till Andreas och hjälper honom med huset :)


på måndag blir det in till stan och (antagligen) ner till Mammas "stuga" och käka lite mat med en del av familjen :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards