Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Ner i diket

Av Hella - 5 januari 2011 17:16

jahopp - bilar är inte mina vänner detta år - eller förra året heller... "krockade" på en parkering om ni minns....

Och i går på väg till jobbet så glider jag av vägen i typ 30-40km/h.

"upp" i ett dike. där det numera är en stor hög med snö.
jag hade kommit för nära väggrenen och gled bara rakt ut trots att jag vred däcken max vänster och bromsen i botten... det hjälpte inte...


strax efter de 2 parkerade bilarna på kyrkans parkering


Ringde N som var på jobbet och kunde inte göra så mkt.

ser i backspegeln att det kommer en bil bakifrån sätter jag på varningsblinkers och han stannar! Hurra vilken gentleman - trots byxorna nedanför kalsongerna....

Han drog ur mig med hjälp av sin volvo (så klart! ;P)

han hade varit med om det förrut...sen kom jag iväg till jobbet.

jaja nu är det över med lite skrapsår på bilen som ska kollas upp och föräkringsbolag fixas.


imorgon är det att visa upp en låt till vattenträningen och sen på kvällen ska vi till Kusinerna för familjekalas... som blev sent :( först var det planerat lite tidigare pga min bror+tjej skulle jobba på fredagen. men nu hade dom tagit ledigt och då blev tiden flyttad fram. Jag ska upp och köra vattengympa på fredag morgon 7:30

och förövrigt brukar jag bli trött vid 22 :P

Får hoppas att jag orkar ett tag iaf.


  



 
 
Ingen bild

astrid_norge@hotmail.com

5 januari 2011 19:55

Bromsen i botten?? Tror inte man ska det, bara försöka styra lugnt åt andra hållet! Men söta du,det gör ingenting,för jag vet inte själv hur jag skulle göra om det hände mej,automatiskt tror jag att man trampar på bromsen man vill ju bara ha stopp på bilen. Huvudsaken var att det gick bra med dej!! pusspuss ses i morgon

Hella

5 januari 2011 20:43

tror jag bromsade iaf... :P
Minne som en hamster...

 
Ingen bild

Linda P

5 januari 2011 21:42

Nu ska jag börja svara i din blogg! :-)

Jag tyckte den unga mammans skötbord såg lite plastig och ostabilt ut, men jag vet inte. Fiffigt dock med skötbord och balja i ett. Vi ska nog inte ha nån balja. Den får verkligen inte plats. Bebis får bada i diskhon eller handfatet första tiden, sedan får vi väl se om vi behöver nån. Han kanske kan duscha..? Jaja, den dagen, den sorgen...

Ja, hon skriver att hon är gravid igen. Hur nu det skulle gått till? Ungen föddes i slutet av nov. Ska hon redan ha hunnit avslagat klart, fått ägglossning, pökat, och sedan väntat typ två veckor på att kunna testa positivt. Doubtful, very doubtful... Jag tror att det är gravhormoner kvar i kroppen på'na.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Ovido - Quiz & Flashcards