Alla inlägg under april 2009

Av Hella - 19 april 2009 18:04

fick saker gjorda idag iaf, äntligen har vi rensat ut ur våra förråd och stallt allt ute i carporten för att kastas.

Vet inte hur länge vi har pratat om att ta tag i skiten men aldrig har det hänt något....

men nu äntligen... :-)
känns så jävla skönt...det var roligt oxå eftersom det fanns massa gamla skolkataloger, böcker, jag älskar katten Gustav och hade massa av dom tidningarna i en kartong :-)  Har nog Alla Alfons Åberg böckerna och några Tvillingarna på Sweetvalley High ;-D

och jätte gamla sånna små böcker kan inte förklara men men....

Och så hittade jag papper på min ryggskada, äntligen har jag ett datum på den 23/6 - 1997. fan 12 år har jag  haft ryggproblem som kommit och gått

inte klokt. Och så fann jag polisrapporten från när jag blev påkörd påvägen till posten 30/6 - 2000. kah gör mkt dumheter i slutet av juni verkar det som. Och när jag slog ut mina framtänder... :-P

ja det var kul och som skriver skönt att få undan allt skit...

Hittade våra dödskallar med som jag började samla på ett tag men orkade inte mer.... Mitt specialarbete om Satanism på gymnasiet... *LOOOOOL*

Skapligt pinsam man var, men jag fick VG i betyg på det  :-)


förövrigt har jag ont i halsen så imorgon avbokar jag 75min styrka och simmar istället. nu kollar vi på Gordon Ramsey´s  cookalong, stressande men kul... 


BTW  - Har inte rökt en enda cigg idag heller :-)


Av Hella - 19 april 2009 09:29

gårdagen var jobbig, ingen spinning, sov en stund på soffan och gjorde absolut ingenting på hela dagen. Cyklade till jobbet iaf.
alltid något....


Av Hella - 17 april 2009 16:14

fick just meddelande från Sandra.... *pust*
vi blir kanske 13 pers på lördag (nästa vecka)
klart att "gammlingarna" går väl efter Dildo-delen kanske... det blir många taxis om vi ska ner till Hotellet på kvällen/natten....dubbeldans = 120:-

så är det ju taxi enkel resa ligger ju för mig på 120:- med, blir snål... :/

inget är ju bestämt, jag vet inte jag gillar ju hemma fester, och det är ju bara att koppla in datorn i stereon och så har vi ju dansgolv här hemma :)


vet att det är några som kommer som läser här och är kanske lite nyfikna.... så är kommer en lista

Jag, Frida, Sandra, Lisa, Tuula, Titti, Åsa (lertas syrra), Eva-Lena (lertas tjej) + 1, Marianné, Marie, Elin & Emelie eventuellt.

Har fortfarande inte fått svar från 2 på jobbet. men misstänker att dom inte kommer....

Och jag har bestämt mig vad jag ska bjuda på.....
Ingen "mat-mat" utan 2 olika  "brickor" med smaskens, lite grejer att dippa i dippskålar.... mmm jag siter och blir sugen här och nu.... ;-P

jaja hoppas det duger åt folket. och hoppas att det blir lite dans och twister på kvällen, har redan små planerat vad jag ska köpa med...
kollat genom "porrlådan" och sett vad som behöver uppdateras... :-P 

I suggest you do the same! ;-D

Puss på er!


Av Hella - 17 april 2009 12:23

det blev ingen styrke träning eller promenad till viberga igår som egentligen var planerat. men efterosm vi skulle kasta massa grejer så blev det bilen.


åkte iaf till badhuset idag, körde vattengympa och simmade 750m

kändes skönt. :-) glömmer hur skönt det är att simma mellan gångerna...

förr simmade jag massor... nu är det mest styrka...

det värsta är ju när man simmar iaf när det är mkt folk att det blir trångt och jobbigt. bästa tiden är innan lunch typ mellan 10-13 tror jag. efter gympan var vi 5 pers som simmade... det var skönt då kunde man ta det lugnt och inte tänka på andra så mkt.

Imorgon är det iaf spinning in planerad, och så tänkte jag cykla till jobbet, int ikväll men imorgon kväll och är det bra väder nästa vecka blir det cykel då med... lite vardagsmotion är ju bra....tog ju bara 15 min att cykla häromdagen, men räknar med 20 min eftersom jag hade tur med lite bilar på vägarna...


Idag ska Nicke på pfest :-(  jag vill oxå... fast klart jag var ju för inte så länge sen och så är det ju fest nästa vecka :-)

Ska försöka leta lite på nätet något man kan bjuda på som är lite "matigt"

har varit inne på pizzarullar eller "lunchpizza" som det heter i kokboken.

Som sagt vi blir nog "bara" 10-11pers.

nä surfa runt lite sen ska jag nog ta fram dammsugaren, det ser för jääävligt dammigt ut just nu.... :-P


hare gött!!

Av Hella - 16 april 2009 19:37

allvarligt talat hur kan jag supa bort saker när jag är nykter.


jag köpte ett hänglås till badhuset och Nicke köpte ett

och nu har jag lyckats slavra bort båda!!!

Jag blir tokig!!!

fattar inte.... :/

nån som har en metalldetektor att låna så jag kan hitta dom jävlarna....

Tveksamt att jag har tappat dom på antingen badhuset *frågat*  eller på vägen ut...

skit irriterande.....



Av Hella - 16 april 2009 12:17

idag är det "hålla-rent-dag" har kört 2 maskiner med tvätt och sen ska vi iväg och kasta papper, metall och glas osv.  kanske panta lite med...

Inhandla en grillad kyckling att äta i em innan Nicke-lilltroll drar iväg. *mums* 

Borde kanske dra ett varv med dammsugaren med... Minns knappt när det var sist, men nån vecka sedan iaf.... Måste ju endå städa nästa fredag innan det blir hel tokigt med massa flickor här... hahaha Flickor... kanske fel ord, Quinnor - horor! *LOL*

haha förresten Anna - Din mamma ska komma.... *fniss* :-D


Frida: Japp gjorde det i måndags! är ju ledig i augusti och det jag jobbar är nog inga problem att ändra, största problemet är väl Nicke. Men det får vi väl lösa, om han inte kan så får han stanna hemma... ;-)


snart är jag klar med semesterschemat... *pust*
det var inte lika jobbigt iår som förra året när jag fick sitta med precis allt.

Detta år hade kära chefen fixat det mesta och jag får "finslipa" det sista.

Skönt. hade fan inte orkat sitta och ringa runt och härja på folk...  :P


jahopp, sparka igång mannen så vi kan dra iväg!


kRaMiZ

(att folk orkar sitta och skriva så övergår mitt förstånd... :) )

Av Hella - 15 april 2009 20:09

pust, suck och stön....
trött i ryggen efter jobbet... nu ledig till på fredag så är det natt helg som gäller...
Nicke är hemma imorgon och ska senare på kvällen spela i sthlm med SSP

själv ska jag ta mig till gymmet och köra ett styrkepass

senare blir det nog att åka till Viberga och handla lite smått...


nu sitter jag och ser på uppdrag granskning om en Pstav.... :/
tack för att jag inte har den kvar eller att liknande hände mig... :S


anyways, tror jag är klar med Sommarschemat på jobbet, och Nickes födelsedags natt har jag bytt bort och jobbar istället natten efter midsommarafton, det borde man ju klara... ;P

Se om det är något trevligt som skre midsommar eller om man tar det lugnt.
Förra året hade vi fest om jag inte minns fel....

vore rätt skönt att inte vara hemma iår och jag har ju heller inga krav på fest. Kan lika gärna sitta i Igelfors med svärföräldrar (om dom inte är i stugan) grilla, äta gott, dricka gott och basta kanske :-)

Och om svärföräldrarna åker till stugan så kanske nicke och jag kan mysa i huset istället.... det är ju 2 månader kvar men iaf.

planeringsfreak som jag är.... ;-)  finns inget värre än att bli bjuden samma vecka eller senare... då blir jag otålig och påstridig och klängig.... :-P


men men jag har iaf min tjejfest att se fram emot. har frågat 3 på jobbet som ev kanske kommer, men vi blir ett stort gäng på 10+ personer :-)

hoppas vi får plats... :/

och hoppas dom har med sig bra grejer man är intresserad av....

Ska fixa lite "käk" med kommer bara inte på vad.....

har en ide, men får se om det blir så.... fan 10+ kvinns med kåtslag är kanske hungriga.... *LOL*


och ikväll är det Greys anatomy :-D












Av Hella - 14 april 2009 12:09

jaja, dags att återgå till jobbet som alla andra....

planen idag är att ta cykeln fast vädret inte är det bästa, men huvudsaken att det inte regnar....

plocka på sig en massa varma tröjor eftersom det lär bli kallt till kvällen

kanske ändrar mig precis innan jag ska åka... :P inte alltför ovanligt....


chefen ringde förrut, hon var typ klar med semester schema grejen tror jag

så hon skulle komma förbi med alla papper på jobbet så jag kan fixa och trixa med det och göra det fint.... :)

blir fullt upp att jobba mina lediga dagar tor+fre antagligen....
ska trixa lite och se så jag kan byta min natt när Nicke har 30års fest


förresten här har ni bilderna från påskhelgens bravader...


Nu sitter jag förresten och väntar på klartecken från Intima - homeparty

hoppas verkligen att dom kan den helgen. ska ringa runt lite på torsdag em och kolla med några till... men förhoppningsvis blir vi iaf 8 pers.

vilket är rätt så troligt efteroms jag bett er tjejer att plocka med nån kompis med. Kommer att sakna Lilla Anna bara... :(
Men vi får gå ihop ett gäng och fixa ett till party efter sommaren eller nått.


så är det.


Hella tipsar: Breaking Benjamin



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards