Alla inlägg under maj 2010

Av Hella - 8 maj 2010 11:14

igår blev det aldrig någon kärring vil efter min 4timmars natt... nopp höll mig vaken hela dagen... Men var rätt trött på kvällen sen...
Role Models har börjat visats på canal+ så det blev att se den och SEN blev det att gå och sova.... kollade på nyheterna tror jag... haha jag minns inte ens... :P

Klockan ringde 8 imorse skulle upp och bada - vattengympa. det var länge sen nu...

Måste börja gå lite oftare.... det var jobbigare än vad jag minns det :P

Får börja gå som sagt lite oftare....
Igår hade jag 2 vattenpass 7:30 och 17. var nog tack vare dom som jag orkade hålla mig vaken.... :P  och imorgon ska jag köra pass kl 10.


Men idag är det en tripp till Igelfors. ev kolla på bilar, om det inte regnar.

bjuden på käk och ja sen får vi väl se...

Av Hella - 7 maj 2010 10:06

Jo men visst. åkte alldeles för tidigt, var där först...stod och frös i väntan på klockan 22. Insläpp. haha först i kön... In och köpte ett linne, spana lokalen och luska ut vart man ska stå... Jag börjar närma mig 30 och kände att längst fram är inte ok att stå... Publiken börjar strömma till, Salem smyger snabbt över dansgolvet för att ta sig till logen bakom.... Reagerar knappt...

Efter en låååång väntan börjar det äntligen komma igång vid 23:30

Plötsligt står det 2 långa pojkar mitt framför mig.. *sucka!* dom är i vägen första halvan av konserten vilket gör att min stämmning sjunker... Skulle ställt mig längst fram med alla 18åriga tjejer som skriker som jag vet inte vad....

Jag tror jag börjar blir för gammal för konserter med flickidoler...


Minns inte riktigt ordningen på spellistan men börjar med Redrock... mysigt.

4 O´clock, klappar vi vant händerna på rätt ställe. under den lugna Brooklyn sun, försöker vi (iaf jag) stå tyst och bara lyssna och njuta....
önskar jag kunde stänga ute allt oljud, alla skrikande tjejer och bara fokusera, men så står långskankarna framför mig oxå...


Sen kommer gamla godingar som Astronaut, Cold Shower, It´s true, Good song, Dream girl och Roxy gör publiken tokig! :)

Att Backseat under Damien Adore spelas gör mig lite extra glad :P


Salem hoppar runt och ser nästan besatt ut på scenen helt inne i vad han gör.     

Hörrö katten det svänger juh!


Timmen, ja du ser rätt. hela 60 min är förbi och plötsligt är det hela slut....
Whaat!? nej nej det finns fler låtar att riva av typ This is for & Twelve fingers.

Varför denna korta spelning... nej nej bakläxa...


Avslutar dock kvällen med underbara I´m so happy,

publiken trallar med som bara en publik kan.


Detta var första gången jag sett Salem live, skönt stil på scen, kul att höra nya versioner på låtarna.

Dock känner jag att det inte var den bästa spelning jag sett...

får ingen kontakt. är det grabbarna framför? är det skrikande flickor? är det jag som blivit för gammal? Nej gnistan tänds aldrig för mig. :(


Förhoppningsvis kommer fler chanser att se Salem igen och vem vet jag kanske hamnar längst fram med småflickorna. eller så kanske jag hänger vid mixerbordet där ljudet är bäst, sluter mina ögon och bara lyssnar... den som lever får se....


  

Av Hella - 6 maj 2010 19:22


För jävla underbar!!!   http://www.webbkampanj.com/cityhelsingborg/20100505/?page=1&mode=50&noConflict=1   Sidan 4.


Eller läs här...


Dagens tema är joggare.

Än så länge räknar jag dagens mailskörd från nämnda folkgrupp till:

9 arga mail.
2 jättejättearga mail.
1 direkt hot om fysiskt våld.

Men dagen är ju inte slut än.

Joggare – det mest vidriga av vårtecken

Alltså. Jag har egentligen inga problem med att ni är ute och joggar. Spring om ni vill. Spring ihjäl er. (Allra helst.) Men kan ni inte sluta göra en så satans stor grej av det?


Aktiviteten består alltså, konkret, av att promenera jävligt fort. Okej? Och ändå måste det hållas en förbannad föreläsning om det i fikarummet? Herregud. En svartsminkad 14-årig högstadietjej har inte ett andetag på uppmärksamhetsbehovet hos en 35-årig joggare.


Följaktligen kan de därför givetvis inte hålla sig i löpspåren (där ser ju ingen en), så nu ska varenda trottoar i hela stan invaderas av de här spandexklädda dårarna med astmaandning och vägägarkomplex större än småbarnsmammor i en ny suv. De är värre än de förbannade cyklisterna.

Vid varenda rödljus står de i horder och hoppar upp och ner som kissnödiga bokstavskombinationer och kollar på digitalklockor stora som brunnslock och suckar irriterat. Varför flyttar sig inte världen? Va? De är ju faktiskt ute och s-p-r-i-n-g-e-r här.


Det intressanta är att alla joggare hävdar att de inte gör det här av fåfänga, utan för att ”det är så skönt att bara få komma ut i naturen och tömma huvudet”. För det första: Vi är många som önskar att ni skulle tömma huvudet. Med något Bofors-tillverkat, allra helst. För det andra: Vet ni var det finns skitmycket natur? I skogen! Vad gör ni mitt i stan?

Och vad är grejen med kläderna? Måste man kränga på sig kroppsstrumpa i storlek 12-årig rumänsk gymnast bara för att man ska ut och springa? Allvarligt? Man måste klä ut sig till OS-laget i rodel? Är det för att minska det enorma luftmotstånd som ni skapar när ni stapplar fram i elva kilometer i timmen? No offense, men ni är inte direkt en Lamborghini Murcielago, om man säger så. Ni får bara det distinkta utseendet i midjepartiet av ett glasspaket som någon smält och sedan fryst igen.


Precis lika irriterande är den offentliga stretchningen. Kom igen. Du har inte direkt bestigit K2. Du behöver inte fläka upp dig i gynekologstolsställning över hela gatan bara för att bevisa för grannarna att du har motionerat.


Men allra värst är klassificeringen. Joggarna vill inte bli kallade ”joggare”. De vill bli kallade ”löpare”. (Lite som 17-åringar i Thailand som inte vill bli kallade ”turister” utan ”backpackers”.)


Håll käften. Kenyaner som springer tolv mil till skolan barfota i 150 graders värme utan att bli svettiga är löpare. Ni andra är joggare. Lär er leva med det.


Och håll er i skogen. För helvete.

Det är skitsvårt att få loss spandex från stötfångaren.


Av Hella - 6 maj 2010 18:35

Ringde till närsjukvården idag. och på tisdag ska jag komma till min läkare. Shoalla... jo han heter så, fast tror itne han stavar så.. men men...

Först tyckte dom att jag skulle ta nässpray. :/

Grejen är att jag KAN INTE ta det. hur jag än gör så hamnar det rakt upp i hjärnan eller rakt ner i munnen och det smakar ju inte så gott faktiskt...

Men tillslut eftersom jag även häromdagen fick ont i bröstet och hade svårt att andas så tyckte hon att jag kunde få en tid. Se om jag kan få något på recept kanske....


Nu ikväll har vi varit uppe på O´Learys och dragit i oss en varsin fet jävla stek... dränkt i vitlök... luktar som en pizzabagare.... orkade inte allt på min tallrik det är ju typ 500g sallad och 500g champinjoner och vitlök och sen en stek på säkert 200g och pomme till det.... *mätt* Nicke åt upp min köttbit :P


Den "busiga" peruken gick sönder idag. och jag fick höra att jag såg gammal ut i den. Jag gillar den med mössa på mig och det sticker fram lite hår :)
Men hur varmt blir inte det egentligen?
Så jag köpte vax idag till håret och har plattat till "luggen" så jag ser anständig ut utan peruk och det känns bra... mössan är ju alltid med om det inte skulle passa...

och så länge man har lite smink och några feta örhängen så ser ju folk att man är tjej....


Snart är det dags att dra mot Lkpg och kölla in Salem Al Fakir :D

Hoppas det blir bra. Måste minnas öronproppar!




Av Hella - 5 maj 2010 12:22

cyklade för att handla lite mat för dagen och höll på att dö av pollenattack....

ögonen är röda och rinner konstant, samma sak med näsan

ont i hela huvudet och bihålorna... tror det är dags att börja knarka...

har sjukanmält mig för dagen och det behövdes. helt jävla paj i skallen alltså....

allt annat som är skit är förhoppningsvis över nu och livet rullar vidare.



Imorgon är det torsdag. den bästa dagen i denna vecka fram tills då iaf.


Ev att vi ska käka på nya italienska restaurangen Danino (fast jag kallar den för Danonino) någon gång i veckan med. och på lördag är det nog trip till Igelfors och titta på tråkiga bilar och grilla


over and out


Av Hella - 4 maj 2010 15:02

idag kom mina 2 nya peruker. Den ena såg förjävlig ut och jag försökte fixa till den men som vanligt blev det bara värre....

men den andra funkar, både som ruffs och som ner borstad... ni som bryr er får kolla min bilddagbok . länken till höger...


var även nere på folketshus och köpte 2 mössor och ett par träningsbyxor om jag ska inviga ikväll... ja ikväll är det gympa nu igen, var ju inget förra veckan :(

Men nu står det att 11 pers kommer... :) alltid något...

Planen är att ta cykeln bort... tar ju bara 15 min.


kom emot reset knappen på stegräknaren förrut med.... men var på 4000+

så jag lägger på det sen när dagen är slut


Av Hella - 3 maj 2010 18:46

Hohoho Tack Tess för tipset. Nu vet jag att det var min stegräknare som inte gick som den skulle 

här är nämligen den rutten som är standard....

http://kartor.eniro.se/m/phouU


det står att i 5km/h promenad tar det 1,5 timme och jag kör ju på 1timme så det går ju lite fortare....
Skönt att få det på papper hur långt det faktiskt är... :)

Av Hella - 3 maj 2010 12:53

jag litar inte på min stegräknare -.-

just rundat Gron och enligt den är det BARA 4,7 km runt, från och till min ytterdörr...

Det känns inte riktigt rätt... men det kanske är så illa.... sucka...

drog åt stavarna allt jag kunde innan jag gick ut och låste dörren och självklart när jag satt på mig dom och sätter den ena i backen tror ni inte att den åker ihop... GAH! jag skiter i dom nu.... *upprörd*

det märks att våren har kommit nu btw. snorar som fan när jag är ute, fick tom ont i bröstet några gånger efter att ha flåsat in en massa pollen i lungorna... :/
Så är det inte på löpbandet.... men det är ju bra att köra ute med inte bara den friska luften utan vårruset går ju inte på löpband precis... fast det roligaste vore om jag hade ett löpband på flaket på en bil och sprang :P


jaja slut med det roliga, nu är det åka och handla och plocka ur diskmaskinen.

När Nicke kommer hem så är det mat och sen hyra släpkärra för att kasta massa skit som står i carporten.



You better remember; people talking its a small town

Ovido - Quiz & Flashcards