Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Politik.

Av Hella - 20 september 2010 18:57

ja alla har en åsikt om Sd och det har väl jag med.

jag kan ärligt talat säga att jag inte kollat upp vad dom vill överhuvudtaget.

Men nu har Sveriges befolkning röstat och vi får jobba med det vi har fått.


på SD´s hemsida hittar jag lite info.

Överst är det invandringen som tas upp. Vare sig man vil leller inte så måste även denna fråga diskuteras - fast det är klart det vågar inte vi svenskar göra öppet.

Vi kan inte ta in alla som vill komma hit. Vi måste hjälpa dom som redan bor här som har det svårt. Varför inte alla som blivit utförsäkrade nyligen?


Sedan är det brottsligheten, hårdare straff håller jag helt och hållet med om.

Även att man ska utvisa utländska medborgare som gjort grövre brott - Dom gör att  alla som jobbar och försöker anpassa sig i Sverige får en skitstämpel. KASST!

(alla "utlänningar" jag känner jobbar och sliter lika mycket som jag om inte mer!)

Skadeståndssystemet vore kanske bra med - eftersom jag aldrig varit med om något brott så så är jag inte insatt i hur det funkar idag.

Att offentliggöra info om vissa brottslingar är ingen bra ide - alls, faktiskt.


Äldervården frågorna är solklara!


Alla partier säger i tv att dom vägrar gå ihop med SD i några frågor.

Men varför inte? skippa den "rasistiska" delen  - låt dom inte få någonting att säga till om just i invandringen. Men Äldervården är väl endå något som man kan komma gemensamt jobba med?


Det känns som mobbing och dagisnivå - men så är det ju jämt i regeringen.

Har sett på Tv när dom står och snackar och trash-talkar varandra och andras parti.

Som ett jävla kostymdagis....


BTW - nej jag röstade inte på SD för första gången i mitt liv röstade jag S.


das war alles....

 
 
Ingen bild

Alex

20 september 2010 20:55

Whoohooo! äntligen någon med vettiga åsikter! Jag tycker att invandringspolitiken ska diskuteras, men det har en sån "rasism-stämpel" att ingen vågar göra det. Jag tycker till exempel att det är fel att flyktingar kan bo i Sverige, skapa sig ett liv, bilda familj, lära sig språket och sen efter 4 år bli utvisade. Det är inte mänskligt. Håller dessutom med SD om att vi borde ta bättre hand om de invadrare vi har så segregationen minskas. Men det är som du säger ett jävla kostymdagis!

Hella

20 september 2010 21:42

Skönt att någon mer än jag vågat säga orden högt!
Tack Alex! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards