Alla inlägg den 20 september 2010

Av Hella - 20 september 2010 18:57

ja alla har en åsikt om Sd och det har väl jag med.

jag kan ärligt talat säga att jag inte kollat upp vad dom vill överhuvudtaget.

Men nu har Sveriges befolkning röstat och vi får jobba med det vi har fått.


på SD´s hemsida hittar jag lite info.

Överst är det invandringen som tas upp. Vare sig man vil leller inte så måste även denna fråga diskuteras - fast det är klart det vågar inte vi svenskar göra öppet.

Vi kan inte ta in alla som vill komma hit. Vi måste hjälpa dom som redan bor här som har det svårt. Varför inte alla som blivit utförsäkrade nyligen?


Sedan är det brottsligheten, hårdare straff håller jag helt och hållet med om.

Även att man ska utvisa utländska medborgare som gjort grövre brott - Dom gör att  alla som jobbar och försöker anpassa sig i Sverige får en skitstämpel. KASST!

(alla "utlänningar" jag känner jobbar och sliter lika mycket som jag om inte mer!)

Skadeståndssystemet vore kanske bra med - eftersom jag aldrig varit med om något brott så så är jag inte insatt i hur det funkar idag.

Att offentliggöra info om vissa brottslingar är ingen bra ide - alls, faktiskt.


Äldervården frågorna är solklara!


Alla partier säger i tv att dom vägrar gå ihop med SD i några frågor.

Men varför inte? skippa den "rasistiska" delen  - låt dom inte få någonting att säga till om just i invandringen. Men Äldervården är väl endå något som man kan komma gemensamt jobba med?


Det känns som mobbing och dagisnivå - men så är det ju jämt i regeringen.

Har sett på Tv när dom står och snackar och trash-talkar varandra och andras parti.

Som ett jävla kostymdagis....


BTW - nej jag röstade inte på SD för första gången i mitt liv röstade jag S.


das war alles....

Av Hella - 20 september 2010 18:45

Fick tag i Gyn/mödra idag och imorgon kl11 ska jag dit.

ska komma ihåg det Tess tipsat om och så klart all info.


haft en skapligt lugn dag idag. uppe vid 9 baka scones till frukost MUMS!!!

handla, byta om och åka till Tess Lgh och klappa katterna och sen direkt och köra vattengympa med SPF eller PRO - Vet inte vilken grupp som är vilken... men men...


imorgon är det gyn, pro, vatten mjuk sen hem och laga mat och gympa på kvällen.

Mkt träning med andra ord, det är 1 timme och 15 min mellan pro+mjuk så då blir det att stanna kvar och hänga på gymet.


på onsdag ska jag gå "intro" i receptionen på Medley *iiii!*

ska bli spännande, se vad som sker och om det är något intressant.


på söndag ska jag gå en utbildning i Bastu Extrem.

det är någon bastu grej man kan boka på Medley. med dofter och kanske insmörjnnig av saker och ting på kroppen.... jag vet inte. har aldrig varit själv.

Så det blir första gången på söndag och samtidigt är det utbildning...


ikväll blir det mer scones i min mage :D



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards