Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Hella - 15 januari 2010 19:50

cherry smakade skit.... otäck eftersmak... men vanilla helt ok :)


Jobbade till 14 idag och när jag kom hem pysslade jag ihop en födelsedagskort till jobbet som fyller år nästa fredag. Blev riktigt nöjd faktiskt. Väldigt "vuxet" kort...
inget glitter!!!! :O jag som är glitternazist.... glitter på allt jag gör... :P

Har även beställt present från oss på jobbet. ("tack för kaffet" 2dvd)


Sen blev jag otroligt irriterad på ett besök som inte nämns vid namn.

det är otroligt vad folk "plötsligt" blivit rasister i ens närhet.... =/

dom har kanske alltid har haft dessa åsikter men inte vågat säga något....

För mig känns det sjukt löjligt att anse i Sveriges landslag (fotboll) där Henrik Larsson (tydligen är/var vet inte lyssnade inte ens....) är lagkapten "han är ju inte svensk"  (Henrik Larssons mor är infödd svenska och hans far kommer från ön Boavista, en av Kap Verde-öarna utanför Västafrikas kust, Henrik är född i Sverige)

Samma sak med Zlatan - jag är inte intresserad av sport och tycker att Zlatan är överskattad men han är född i Malmö....

En person som själv inte ens är "hel svensk" (båda föräldrar är svenska) men har ljus/vit hudfärg, då ska väl inte ens du kalla dig för svensk....

Fi fan. Sånt blir jag så sur över....
jag vill inte ha sånt skit i mitt hem, håll käften om du ska vara kvar -.-

Självklart får man ha åsikter i mitt hus, men det är mitt hus, ber jag dig hålla dom åsikterna för dig själv så gör du bäst i att tiga.....


Men jag är glad endå! :D





Ovido - Quiz & Flashcards