Alla inlägg under mars 2009

Av Hella - 24 mars 2009 22:09

får tillbaka på skatten iår. strax under 5000:-
lite bättre än förra året :/

Allt går väl in på tatueringskontot :)

Av Hella - 24 mars 2009 11:59

jahopp....

ja då har det ju kommit fram information som gör att jag kanske inte går på klassåterträffen.... :/

Har jag ingenstans att sova, förfesta, eller någon att välja kläder med, någon som peppar mig att våga gå överhuvudtaget. Jag pallar inte att komma dit helt ensam.

så jag tänkte väl göra en plus och minus lista över själva grejen.


Plus:

* Trevligt att träffa "nya" människor, kanske hitta nya att börja umgås med?

* Snacka om "tiden som var"

* Kul med en ute kväll inne i storstaden, trots att den är på Otten

* Troligen god mat.

* Vissa vill jag verkligen träffa som man umgicks med som flyttat :)
Dom snälla människorna... :)


Minus:

* Jobbigt att träffa gamla skolkamrater, jag ska inte hymla med det att man var väl inte den mest populära eller den alla mobbade, men någonstans där emellan. Minns alldeles för väl hur mitt skåp blev limmat och eldat. :/ inte särkillt kul att hänga med dom som utförde detta, och jag VET vem det är, ena är avliden men inte den andra...

* Har jag något gemensamt med någon av dessa människor? Känns som om alla har barn eller är gravida av flickorna

* Om jag går ensam, vart sover jag, förfestar, väljer kläder med och vem håller mig sällskap i hörnet?

* Vissa vill jag INTE träffa för 5öre. klart man kan undvika dom.... :/


jaujau...
får väl se vad som blir, det kanske kommer några inbjudningar på förfest och övenattning eller liknande... ;)  *hint hint*


Vill gå på bio med Lindzy - Dumpa honom! troligen på fredag eller nästa vecka...


"It´s been ten fucking years since I´ve been seeing you face"



Av Hella - 23 mars 2009 18:05

jahopp, efter att jag tränat mitt styrkepass i "morse"  hade jag ett missat samtal - Lucky 7, humm.... undrar vad dom vill... ringde upp och Yes! skrev upp mig sist på Martins "reservlista" - när någon avbokar så blir man uppringd. Well, idag var det min tur och jag som är så duktig, fick till och med en "guldstjärna i kanten" av Henrik för att jag har ett sparkonto med pengar endast till tatuering :)
Så jag åkte hem och duschade och fixade och drog in till stan och körde på.

så idag blev vi klara med första delen all färg och sånt :)  



Mer bilder finns här


så nu är det dags för mig att leta fram mera motiv att trycka in :)

jaujau... längtar till helgen, är ledig och jag ska nog våldgästa Sandra&Tomas :P kalas kalas :)


Hella Älskar: Rise Against


Av Hella - 22 mars 2009 13:54

det blev Eagle Eye igår kväll och sedan direkt i säng nästan... så tidigt har jag inte lagt mig en lördag på länge... (om jag inte jobbat)

men det var skönt det blev en sovmorgon till 10 med så...
2 tvättmaksiner och 1 diskmaskin, och igår hade nicke städat och bäddat rent i sängen :)

På jobbet rensades det och jag kom hem med en sockarkaksform och en brödform, alltid bra att ha fast jag inte bakar så mkt.
Brödet jag brukar baka tar slut så fort eftersom Nicke käkar hur många skivor om dagen som helst... :/


Så vägde jag mig i morse, blir så sur... Det går inte som jag vill... :(

det är hårdhandskar som gäller nu...
löpbandet minst 6 gånger i vecka med bollövningar och
gärna ett styrkepass eller cykel eller liknande... Fan. att det ska vara så jävla svårt. Men det har ju blivit mkt festande nu oxå det gör ju rätt mkt.


jaujau dags att jobba idag igen, sen är jag ledig på måndag, då ska jag upp och träna. tisdag är det pmöte och ons är det natt. tor "pfest" på olearys :)

och helgen är ledig =) nån som vill ha fest?


haha förresten enda sen inbjudan till klassåterträffen har jag haft massa underliga drömmar där gamla klasskamrater/skolkamrater är med i.... :)

sjuka.... haha... se vad som kommer för folk :)




Av Hella - 21 mars 2009 19:19

igår när jag kom hem från jobbet så blev det "Grillad" - Sanna Bråding och direkt efter det började orginal versionen av programmet som är köpt av comedy central och där var det Flavor Flav som blev "Roasted"

Den svenska versionen är ju väldigt barnvänlig om man jämför.


Sen somnade jag som en stock strax efter 23, och upp vid 7.
jobba och åkte hem fixa till sig lite på typ 15 min och sen åka till Ljusfallshammar och ett gäng glada finlanssvenskar som jag inte förstår ett ord av när dom pratar, varken svenska eller finska... det låter lika i mina öron... *flina*

Men lärde mig lite nya ord, jag ska fan läsa finska eller nått det är ett jävligt kul språk... :P

jaujau ikväll blir det film. och jag funderar att dricka upp dom sista groggarna jag gjorde till förra helgen... :)


Hella gillar: Sabaton


Av Hella - 20 mars 2009 11:03

Bah, öppna sjukgymnastiken har öppet mån,tis och tors... :/
jaujau, jag märker väl ikväll om jag klarar att jobba hela helgen, annars kan jag ju inget göra än att sjukanmäla mig.... :S

får ringa på måndag och se om det är något som kan göras eller om Massagen nästa fredag kanske hjälper... det känns ju som om det vore en muskelknuta eller nått, streckning

Men känner egentligen inte för att jobba alls just nu. men måste nog, fan har ju bara jobbat måndag denna vecka...


Undra hur det blir efter semestern.... :S


jau jau... ha en trevlig helg

Av Hella - 19 mars 2009 19:04

idag vaknade jag av att det högg till i ryggen när jag andades... :S
fan vilken jävla kropp man skulle få då.

Bokade iaf in en massage stund nästa fredag. inte lätt att få tider och det är ju inte billigt precis. mellan 45-50min = 400:- var det billigaste och dom hade tid "fort" har aldrig varit där förr och det kan väl testas.

Förr gick jag på ett annat ställe där tar han 60min = 420:- det kan man ju ta.
men som sagt han har fan jämt fullt upp... :/

men men får se om det hjälper eller om jag måste ringa till sjukgymnatiken igen och bråka med dom...

Testade att träna lite "cirkelträning" idag. det gick helt ok. förutom att Nicke har supit bort min "yoga matta" som jag behöver. så det fick bli ett liggunderlag som jag inte använt sedan Arvika förraåret :)


imorgon är det planerat att cykla eller gå till/från jobbet.

även på lördag tänkte jag gå :S Sjukt tidigt blir det då... :(

Då ska vi iaf ut till Nickes morföräldrar som fyllt 70.


jaujau... nästa vecka längtar jag faktiskt till våran lilla "personal.fest"
fest och fest en är nykterist, en måste köra eftersom bor bor lång ute på landet, en tredje blir full på ett glas vin, och en fjärde tror jag inte får dricka pga medicinering. :S så det är väl jag och ev en till, jag ska ha busgrogg med mig... ;)

ja det blir iaf bowla och sedan käka mat :)
ska man våga sig på en "death by chocolate"?  (chokladkaka, chokladglass, chokladsås och grädde)



adjöken!


Hella gillar gamla goda Lisa Ekdahl

Av Hella - 18 mars 2009 14:57

jahopp, då var dom pengarna slut. :(
fick låna 600kr av mig själv för att klara dagen och så måste jag köpa lite mat imorgon.
4 nya Bh + nylon leggings = 1075:- :O

Fy fan det var svårt att hitta min storlek och dom som fanns var svindyra.
men men, nu sitter tuttarna på plats och det känns så skönt...

Märker direkt att de andra var rätt slitna när man får på sig en ny och fräsch


Sen blev det 378:- inne på ikea. minsta jag någonsin handlat för där inne.
En 10:- mjukglass och Svärfar bjöd på kina buffé när vi kom tillbaka :)

vilken tur jag har... :)


Tog dom vita skorna idag och gick in lite, dom känns jätte bra så dom är lugna puckar... det blir värre med de svarta....
Har egentligen bokat in mig på styrkepass imorgon, men tror jag ska börja lugnt istället med promenader igen och så måste jag ju kolla på min "striptease träningsdvd" :P om det är något man kan köra... :P


ikväll är det repa för nicke och så sa vi att om det inte blev för sent så skulle vi se på en film :) *mys*


se om det blir någon form av firande eller nått denna eller nästa helg när jag är ledig...fira att Nicke blivit uppsagd

Måste se det positivt.  :)


Hella gillar: Marvin Gaye

Hella ogillar att orginalet inte finns i bra kvalitet på utube

Flygplan jag vill åka med


Efter tandläkarbesök

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards