Alla inlägg den 5 september 2008

Av Hella - 5 september 2008 23:07

usch jag kommer bli en jobbig bloggare för folk som läser, jag kommer ju på massa saker jag vill skriva om under dagen...

skriver bara massa fjanterier endå.... :P

klippte mina dreads nyss... :P ska bleka imorgon :D


jo just det såg ju på AVP2 förrut....borde sett 1:an innan eftersom jag lätt glömer bort... :S men den funkade väl....

sen så ska jag kanske skriva upp mina del mål med vikten.
start: 94kg

- 89kg (under 90 är alltid bra)
- 85kg Det känns bekvämt

- 80kg där har jag nog inga problem att stanna. men det får vi väl se...

- 76-77kg  Det vägde jag när jag började på gymnasiet, jag fattade inte då, men då hade jag min "perfekta" kropp. Jävla pubertet och p-piller
- Trivselvikt? tjao som skrivet 80-85kg skulle jag nog inte ha problem med
Jag MÅSTE  inte PROMPT ner till 76, så länge jag trivs :D

fast jag har kommit fram till att det inte är vikten som är viktig... *höhö*

Det lärde jag mig med KA. det kan gå flera veckor mellan mina vägningar.

Det känns super skönt att jag inte längre är beroende av att väga mig varje morgon och bli tokig över 0,2kg ökning.

jag känner mkt på kläderna och då ställer ajg mig på vågen och kollar om det hänt något, och så tycker jag om måttband, jag mäter mig runt om på vissa platser och ser skillnad mer än på vågen
Glöm inte att muskler väger mer än fett!


Av Hella - 5 september 2008 14:18

Kollar på oprah
Intressant ämne idag.
"Hur skulle du agera?"
Och så har dom olika situationer:
*1 flicka i en park blir mobbad av 3 tjejer, Skulle du ingripa? endast kvinnor agerade.

*En Bageri-kassör vägrar låta en kvinna i huvudduk handla i butiken
SKulle du ingripa? 22 personer brydde sig inte, 13 stod upp för kvinnan och 6st höll med mannen! :O

* du ser din bästa kompis partner sitta på en restaurang med en annan

* En man misshandlar sin partner mitt i en park
1 kvinna hjälper tjejen. några män säger att mannen ska ta med sin tjej hem och "fortsätta där"!

* en man ska åka iväg i sin bil "till en fest" han är kraftigt berusad.

en kvinna vill att han ska ta en kopp kaffe med henne...

* en Kvinna med 2 barn, samma senario, ett helt gäng stoppar henne..


det är intressant sånt där. jag tycker nog att jag är "en bra människa" och skulle agera i de flesta situationer. men självklart måste man läsa av situationen. Skulle jag vittna ett gäng slå ner någon skulle jag INTE ingripa, vet inte om det är själviskt, men jag vill inte bli ner slagen...
ringa polisen är självklart men troligen inte ingripa.


Det är något att tänka på.... 



Av Hella - 5 september 2008 12:57

yes, 1km simmning och vattengympa 45min :)
Så får det bli imorgon med :)
Åkte till Viberga efteråt och köpte blekmedel till håret...

:S
hihi ska bli kul, men tvättade håret idag, så jag lutar mot söndag.
Det blir en bra dag att bleka och tona håret
ikväll vill jag se på Alien vs Predator 1 + 2  får se vad karln säger...
annars kan jag titta själv :P


väntar och längtar fortfaranade till min FOB live dvd kommer :D

ah just det startade denna blogg lite i maskopi med Tess om att hålla lite kolla på varnadra...

Startvikt :94 (nånting) minns inte vad det stod på vågen

efter att gått ner runt 5 kg i våras på 12 v. med KA (bara 2 kg kvar till den vikten jag hade innan sommaren)
så var det en skön sommar, som var fullbokad.
plus att Korpen inte hade några sommarpass

= att jag gick upp 3 kg.
tyckte jag var helt ok, med tanke på att jag inte tränade NÅGOT

visserligen höll jag mig skapligt nära matplanerna som jag lärt mig

men endå.


men nu är det ju så att efter en bra lunxh med fisk + potatis

så klämmer jag i mig "lite" frusen mjölkprodukt av en mkt hög kvalitet med underliga namn.


Här är mitt störta problem:

När jag har tråkigt, inget att göra osv:

Då äter jag, då fikar jag och då röker jag...

Men ibland klara jag mig.... det är konstigt.

Kommer sakna vattengympa och simmningen efter imorgon....

Tatueringstid på tisdag och då är det massa annan träning jag kan välja på men gillar vatten... :)

Men 3-4 träningspass är mitt mål. att alltid lyckas få in (3 är lätt)




Av Hella - 5 september 2008 08:29

jo, den brilljanta planen att ta sig upp vid 7 på morgonen och dra till gymmet innan vattengympan var tydligen ingen bra ide.
Kunde inte somna m.m
men nu kom jag upp vid 08:10 och bestämde mig att iaf simma 1 km innan
H2ogympan... om jag snabbar mig på så kanske jag hinner...

Min mumma frulle: Kokt ägg & smoothie! :D:D Me likie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards