Alla inlägg under augusti 2009

Av Hella - 22 augusti 2009 12:06

det var planerat att köra vattengympa i morse, men jag vaknade vid 5 av att ryggen gjorde så ont så jag ploppade i mig lite smärtstillande och avbokade träningen. Det var väl kanske inte mitt bästa val, det hade nog varit bättre att träna... Efter våran myskväll i stugan så har jag sådan jävla ångest....speciellt eftersom jag ställde mig på vågen i morse


"Så står det skrivet i pannan att man väcker en ångest när man släcker en annan..."


och som vanligt när man själv har det trist så går det jätte bra för alla andra

(usch vad bittert det låter) Jag är jätte glad för alla jag känner som lyckas med sina mål, hur dom än utför dom.
Men jag vill med!!! 

härom dagen hittade jag på bilder av Linda från typ 3-4 år sen när vi hade inflyttnigsfest. och skillnaden till idag är jätte stor! och hon verkar ju inte ens ha ansträngt sig.... :(


Aja ska sluta äta nästa vecka.


Men ikväll ska vi till Kimstad och Nickes gamla arbestkamrater, tjänstemän.

Det skulle bjudas på mat och dricka sen får vi väl se vart kvällen slutar.

Av Hella - 21 augusti 2009 13:20

hejpa.


igår drog vi till stugan. det blåste som fan och tillslut efter 1,5 timme kom äntligen solen fram.
Men det första jag gör är att bryta av 3 naglar alldeles för långt in.... :S
Jag hade även precis innan vi åkt tittat på nagelfilen och tänkt om jag skulle ta den med mig - men struntade i det.

så fick använda någon sax och klippa bort det värsta.


Lite sol fick vi på oss iaf, men som sagt blåste rätt kallt :(

jag kände skillnad på solens strålar från Juli månad.... inte alls lika starka.


Sen började vi med maten *dregel*

nicke hade köpt varsin köttbit och sedan revbensspjäll som legat i mummsig marinad över natten. till det hade vi färska, varma chiabatta bröd, tzatiki, tomat+gurka och så gjorde vi en smarrig potatismix :D *min ide*
jag är ju inte så förtjust i potatissallad och pomme kändes rätt trist.

Så jag kom på att vi kunde koka potatis och sedan lägga det i folie tillsammans med lök, vitlök, tomat, champinjoner, olja och kryddor :D

baka in i folie och på grillen! så jävla gött!


sen blev det lite mys och tv. sen gav vi oss ut på sjön - regnaren och försökte få oss lite fiskar men dom ville inte, det blåste nog för mkt.

då blev det ost och kex (vi bara åt och åt hela tiden... :P )

och lite mys, men ack vad det är svårt att mysa i en uppblåsbar säng.


skit väder idag så vi åkte hem rätt tidigt efter en smarrig frukost... :)


Imorgon är det "fest" i Kimstad får se vad som sker.... 


Av Hella - 20 augusti 2009 11:21

okej, drar snart ut till stugan för mys och allt där till :D


ses imorgon!

Av Hella - 19 augusti 2009 16:43

ja jävlar igår höll vi på hemma hos Robin i 8 jävla timmar med att sätta ihop hans möbler... :S damn....
Kolla in vad fint det blev på bilddagboken!

Vi käkade på spicy hot, jag körde på grillad kyckling med jordnötsås.
Liiite nyttigare än friterad och det var så jävla gott!! :D:D:D:D
stark, men inte så jätte farligt, jag som är så känslig...


Idag sov vi rätt länge, Nicke kom inte upp förrän strax efter 12, han var helt slut efter allt byggande igår... :P

tillslut åkte vi till viberga och handlade till stugan - lite lyxmat och ost+kex :D
Imorgon ska vi dra ut till stugan, sola, spela badminton, fiska, grilla och mysa :D   härmar tomas & sandra lite ;)


Sen när vi kom hem så rensade vi i carporten/förrådet och organiserade lite

slängde på lite grus så nu ser det jätte fint ut där inne. Ska vi bara åka och kasta lite skit någon dag med.


Ikväll ska vi göra varma mackor till "middag" - oxå en ide jag snott från T&S

Gött! :D

Av Hella - 18 augusti 2009 09:19

Vad heter du? Helena
Vart bor du? Finspång
Trivs du där? Ja
Brukar du läsa horoskop? mån-lör
Har du körkort? Japp
Favoritdjur? nästan alla djurbäbisar :P
Vad spenderar du dina pengar på? Räkningar, mat, nöjen
Brukar du bli för full? det händer inte så ofta...
Antal kuddar i sängen? 2,5
Kan du baka bullar? ALDRIG gjort!
Bläck eller blyerts? beror på vad jag gör
McDonald's eller Burger King? Max eller BK men Donken finns det ju flest reastauranger av....

Är du allergisk mot något? pollen

Äger du ett busskort? ja, men har inte användt på typ 2 år

Dricker du blå, grön eller röd mjölk? röd

Hur ser du ut idag? kom just ur duschen så jag är naken! :O
Vem ringde dig senast? Robin

Antal timmar sömn inatt? ca 7

Sov du ensam? Nopp, nicke sov brevid

SENASTE PERSON SOM...
Sov i din säng:
 Jag & Nicke
Såg dig gråta: Anna :P
Du gick på bio med: Nicke, Danne och frida
Du gick på stan med: Nicke


HAR DU NÅGONSIN...
Bråkat med ditt husdjur? Vilket barn gör inte det?

Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag? Inte exakt men väldigt nära

Tar du droger? Alkohol och tobak
Vad är du mest rädd för? Vet inte än....
Vart vill du gifta dig? Slottsparken i finspång, en strand långt borta....

Vad hatar du verkligen? spindlar och Besserwissar
Har du varit kär? ja
Kör du bil? som en gud!
Har du ett jobb? Japp har jag
Gillar du att ha folk omkring dig? Absolut
Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på? alltid :P
Är du ensam nu? Nope

Låtar som fastnar i ditt huvud ofta? underliga....

Vill du gifta dig? försent
Vill du ha barn? tveksamt

FAVORIT...
Rum i huset?
 vardagsrummet och sovrummet
Typ av musik? det mesta
Månad? mars och sommar - höst

DE SENASTE 48 TIMMARNA
Gråtit?
 ja.
Köpt någonting? Inga pengar på kontot.... :(
Varit sjuk? nej
Sjungit? alltid!
Träffat nån ny person? nej.

Kramat någon? Ja
Kysst någon? Japp

Haft sex med någon? japp

SENASTE...
Låt du hörde:
Cobra starship - Good girls go bad
Film du såg: P.S I love you
Stora bussresan : Ullared för typ 2-3 år sen med Elin

FÖRST...
Första bästa kompis:
 Linda
Första begravning:  Min svenska morfar
Första piercing/tatuering: ögonbrynet i lkpg - infekterat. gjorde det igen på L7, perfekt. och tribalen på vaden på L7

Av Hella - 18 augusti 2009 09:10

inte lätt att simma när bassängen är stängd... :/
aja ska ju bygga möbler idag får väl duga som träning idag.

förhoppningsvis är det öppet imorgon. men det visste hon inte.


Annars hade vi ju planer på att dra till sommarstugan imorgon till torsdag

när vädret blir så bra... :D då ska oljan provas :)

sista soliga dagarna innan semestern slutar.... -.-


Av Hella - 17 augusti 2009 14:05

idag är det visst tvättdag - 3 maskiner med tvätt, det tar ju inte så lång tid när man har en egen.

nu sitter jag/vi och väntar på att Tomas ska komma så att jag kan gå och sätta mig vid stora datorn och farma... ;-P

Nicke och han ska leka i studion.


Imorgon blir det att åka in till stan hjälpa Robin med sina möbler och käka på hot and spicy :S fast jag kollade deras meny så det fanns "normal" mat för min lilla mage och det gjorde det. det blir fristerad kyckling med sötsur sås :D my favourite! :D


har avbokat spinningen idag. fan. jag tycker det är så jävla svårt att träna på kvällarna.  Jag måste göra det på morgon eller fm.

Får hoppas dom kommer att köra lunch spinning som dom hade innan sommaren igen nu i höst.


mmm jag säger bara nya Cobra starship *mums*

Här har du videon till första singeln - Good girls go bad 

Så dansa och njut!

Av Hella - 16 augusti 2009 22:55

det blev visst ett sent inlägg idag... :/


Igår var det jätte trevligt hemma hos Anna massa dricka, jag var väldigt törstig upptäckte jag... :P

och att blanda i en limeslkyfta i flädercidern var en bra ide. men en liten annan smak faktiskt.... gott

lite dans och lite barngeni.... :P
Sen fick jag sminka folket, det är tydligen min nya grej på fester, antingen fixa hår eller sminka... =)
Men det är ju kul tycker jag och alltid kul att höra att folk blir nöjda :D

Sandra drog sig till sängs strax innan 1 och vi ringde taxi och fick vänta 40 min. Släppte av Frida på vägen och Anna och jag fortsatte hem till mig.

Där satt massa fulla karlar...dom var rätt dragna hela högen... :)

 Sen hände något som övergår de flestas förstånd.

snefylla och jobbig stämmning.
Men folk drog sig hemmåt vid 3 - halv 4 tiden.

Och jag som lovade Anna att hon fick säkert dela taxi med grabbarna fick ta sina sista slantar och betala en egen taxi :(


Men hon överlevde, hon kom nämligen ut till mig idag på em och vi tittade på tjejfilmer och snackade lite skit.... :)

Och vid 22 kom hennes mamma och hämtade henne och dom skulle in till Donken i stan och käka. *mums*

Men själv tar jag mig min halva pizza som ligger i kylen.

Strax ska jag se om det är någon bra komiker på stand up saturday reprisen.


Imorgon är det sista semesterveckan... *damn*

har bokat spinning på måndag, H2o gympa på tisdag ocih spinning på torsdag. hoppas på h2o på lördag morgon med. och självklart försöka simma.

Men bad delen på medley var visst avstängd idag och imorgon så då får jag hitta på något annat.


haha förresten har morsan hittat Facebook. :P

Det är rätt kul. Eller vad säger du Robin? *som inte läser min blogg vad jag vet*


Kram på er där ute!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards