Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Hella - 16 februari 2010 11:31

1. Eric Saade - Manboy: alltså detta är underhållande fast inte för mig. eller jag sitter mest och flinar när jag ser klippet, fnittrar för mig själv varjegång han sjunger Manboy... och duschen.... tillåt mig LOL! Men förstår att han går vidare pga av alla tjejer som sett honom på disney channel (denna info fick jag från mina brorsdöttrar som var mkt förtjust i Eric)  skulle kanske funka i Europa.... vem vet....

2. Hippare-Hoppare : jag gillar andra generationen deras musiksvänger. Kebabpizza växte på mig sen förra året :P  Men skippa dogge. Balkan reaggeton Rockar! :D

Men klart att dom inte kom vidare... hiphop funkar nog inte i esc inte vad som setts tidigare... hade dom översatt den på engelska?

3. Espinosa: vad har kvinnan på sig? överdelen var fin men sen var det ett tält :/Min första tanke var att hon har Edith Piaf som förebild eller nått. låten och sången var sjukt kass.

4. Highlights&MiSt: Uppenbarligen har vi ännu en "copycat" killen tror han är Magnus Carlsson (fd. barbados) men kan varken sjunga eller se bra ut...Tror dock att låten kommer fastna för mig på skiva. passar till gympan:P

5. Bah! Jag får inte tag på Pauline.... bara för att hon gick vidare säkert.

6. Andreas Johnson: Den enda bra låt han gjort (som jag har hört) är Glorious och kommer nog alltid vara det. Melodin låter som något jag hört tidigare med andra ord....men känns inte som någon bra låt.

7. Kalle Moreus & Orsa spelmän: det lilla jag hört 1 min från svt tyckte jag att det var lite mysigt. Vet inget om texten eller så mkt om låten förutom den lilla minuten och även här hittar jag inte något på webben

8. Hanna: jag trodde att denna skulel vara bra, fick lite musikal- chicago-Vibe när jag såg stillbilder på aftonbladet, ursnygg dans och show! Synd bara att låten lät förjävligt. hoppas att den låter bättre på skiva. Förstår att den inte gick vidare.
Showen var mkt stark och hade nog gått långt i ESC men låten var usel.



Jau jau jag försökte iaf.

Av Hella - 16 februari 2010 10:34

jag får helt enkelt gå resten av mitt liv och veta att jag missade 2:a deltävlingen..... :(

De repriser som gick var i söndags (båda två) och svt play suger, dom visade bara Live. SVT Suger hästpung. fan.  Thank god for Utube!


jaja... jag tror även jag börjar bli lite sjuk... har lite ont i halsen.... inte bra inte bra.


idag är det dags att åka och handla mat oxå....

Imorgon får vi veta om det blir något jobb och vart.....


aja lägger in ett nytt inlägg lite senare med melodifestival crap...



Ovido - Quiz & Flashcards