Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Hella - 21 februari 2010 11:40

japp igår var det rätt lätt att gissa vilka som skulle vidare....
till första delen innan dom visade att timotej gick till final skrev jag till Tess, dessa går vidare på något sätt... och jag hade alla rätt... :-P Man har varit med i några år nu ;-P  kan spelet....


Så här kommer min åsikt av låtarna:


Alcazar - alltså jag blev smått besviken, låten var inte så stark som dom brukar ha med sig, men kändes endå som en låt som skulle vidare....

Johannes Bah Kuhnke - alldeles för svag sångare för låten. Nicke tyckte att det var lite dinsey, lite lejokungen över musiken.... vilket är sant, hade säkert kunnat gå längre om det varit en bättre sångare....

Elin Lanto - Tror att denna kan funka på skiva, menpå scen/live kändes den livlös. Jag trodde inte på vad  hon sjöng. det känndes inte bra, låten kan dock växa.

Erik Linder - inte så konstigt men det lät väldigt Ted Gärdestad . även pga detta att den kom 4. svenskarna saknar Teddan. och blev till sig när dom hörde Erik. Musiken var mysig, jag tänkte inte så mkt på texten (som jag brukar göra).  Kommer gå varm på P4 och lugna favoriter. ;-P

Getty Domein - hade han sjungit på engelska hade denna låt gått längre...men kändes även lite lamt

Timotej - jo det var trallvänligt, tankarna går till nordman och sarek. tror att 4 unga blonda svenska flickor kan gå långt. Plus att dom sjunger om sommaren - vi svenskar längtar så fruktansvärt till sommaren just nu att vi griper i alla halmstrån...

Darin - jag blev lite chockad, "why did you have to die" WTF!!! inga jävla dödslåtar i melodifestivalen!! Jag trodde med tanke på  namnet att det handlade om förlorad kärlek. jaja efter chocken släppt så var väl låten helt ok. även den kommer rulla mkt på radio....

Crucified Barbara - en tam 80tals-rock-powerballad-ála-Alice Cooper. Underbar röst men kören lät något sur. kommer låta bra på skiva.


Tack för mig och min åsikt!

Ta det lugnt i snöyran!

Ovido - Quiz & Flashcards