Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Hella - 26 oktober 2009 21:19

Nu har jag iaf dragit ett mail till finspångs musikskola för att se om dom har några eller vet några sångpedagoger i området som en "vanlig människa" kan komma till för betalning... :P

kan bara vänta och se vad dom säger.... hoppas dom kan hjälpa mig...


Imorgon ska jag kontakta min massör igen och börja gå dit igen 1gång/månad.

det var fan det enda som hjälpte mig i våras iaf.

det är bara att bita i det sura äpplet och punga ut 400:-/mån för det

Och ev att imorgon det blir 99:-/mån för sporify med :P

fast funderar att vänta lite till, tills vi varit på ikea och alla räkningar dragits från kontot så jag har en aning om vart jag ligger i ekonomin denna månad...


Idag blev det sådan sen frukost, att jag inte åt mina "lunch" bars förren det var middagsdags.

Så jag funderar på att ta knäckemacka till kvällsmat istället för 2 bars.


Aja, hoppas att Frida B minns vart den svarta granen var förra året!
I gozta have onze!

Av Hella - 26 oktober 2009 13:04

Promoe feat. Timbuktu - Ge oss sverige tillbaka

http://open.spotify.com/track/3bT101m4genL3xrXP1LcN6

Promoe:
Jag fick ett brev ifrån SD, bara härom dagen
Jag öppna och läste - icke!
För jag såg att de var suckers, bara från omslaget
så ni kan sluta att skicka,
Eran hatkampanj, eran reklamkampanj
vi vet redan att de leder till gaskammarn.

Och vi skulle ge er Sverige tillbaka (VA?)
'vi vill skicka folket tillbaka' (VA?)
Så jävla ologiskt och ogenomtänkt
Som om ni hade patent på vad som kallas svenskt
Svenskhet förändras ständigt och jämt
Och har gjort så, enda sen den dagen Sverige fick en
gräns.

Ref:
Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
Sverigedemokrat va?
Ge oss Sverige tillbaka, som det var innan de började
hata
Vi tar Sverige tillbaka, vi valurnan och ute på gatan!

Timbuktu:
Rassar och Nassar precis vid gränsen
Som Kjaersgaard, Jimmie Åkesson och Siv Jenssen
Visst är det hemskt, men samtidigt härligt
att ni tycker mångfalden är så förfärligt
så besvärligt, Sverige i många färger
Blundar hellre än att se er om i världen

Men dölj era budskap väl, era kräk
Beyond logotypen ni är vad ni är.
Och det värsta som kan hända är väl det som redan
händer
Att massa nya svenskar härstammar från andra länder

Men all denna rädslan, okunskapen
Det är ett trubbigt vapen, för vad finns kvar sen?
Sverigedemokraten är skev i basen
Claimar rätt till Sverige, och vill ha tillbaks den.
Vad blir kvar i ditt fosterland utan invandrare
Det är som ett fartyg utan ett ankare.

Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab?
Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans?
Vem ska vidga dina vyer? Vem ska lära dina barn?
Vem ska föra Sverige framåt när du bara vill tillbax?

ref:
Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
Sverigedemokrat va?
Ge oss Sverige tillbaka, som det var innan de började
hata
Vi tar Sverige tillbaka, vid valurnan och ute på gatan

Promoe:
Jag vill inte ha era traditioner, jag vill inte ha eran
`trygghet´
Jag vill inte ha eran definition av det ni kallar
svenskhet x2

Ref:
Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
Sverigedemokrat va?
Ge oss Sverige tillbaka, som det var innan de började
hata
Vi tar Sverige tillbaka, vid valurnan och ute på gatan

Timbuktu:
Ge det tillbaks

Av Hella - 26 oktober 2009 12:44

Nicke ska ju spela på fredag och då orkar inte jag hålla på själv med någon fest.
Så jag får bli en besvikelse för alla er som oxå var sugna på att festa till hos oss på fredag.

men men... fan 2 helger i rad är inte så bra för mitt försök till viktminsking...
alkohol = sötsug och man drar i sig massa chips och skit... :/

märkte redan förra veckan på vägdagen.... endast -2 hg :S
men denna vecka har jag planerat att träna alla dagar utom torsdag då finner jag inte tid.

Ska nämligen leka med Eeeiiilllin!  Vi ska på Make Up Store dom har klubbkväll då.

så då ska jag in dit och fika lite innan och (så måste ajg ju fixa mitt medlemskort igen, det hade visst gått ut sist jag skulle handla, men då hade jag inte så mkt cash - eller vilja att lägga ut cash på det - så jag sket i det.

100:-/år är ju helt ok.


Och förhoppningsvis kommer våra posters imorgon, då ska vi ny-inreda vrummet.
Nicke ska byta strängar på guran oxå så jag kan börja träna inför idol :P

Nån som vet om Finspång har någon sångpedagog för privatfolk?


På onsdag ska vi till Ikea med... leta efter en bänk till vrummet

och jag måste till Lagerhaus. dom har kanske fått in sina julgranar redan...
Så arg att jag inte köpte den stora svarta när dom kom för typ 3 år sen....

Nu har dom aldrig haft sånna alls  :(

Ska nog ringa till dom och fråga när granarna kommer in och om dom kommer ha några svarta iår...

förhandsboka ;)


aja... varit på styrkepass nu på fm och det var göööött! svettades rejält. käkat frukost och sen är det lunch/middag-bars

Aja Nicke ska strax in till nkpg och tatuera sig :)


kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards