Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Hella - 29 juli 2009 15:26

ja som jag skrev igår så har vi stött på problem med altanbygget...
grunden är för hög för att vi ska kunna sätta upp taket så det blir på en bra höjd *under*. Det finns lite funderingar att plocka bort ett av fönstrena och bara sätta tak över lite mer än halva altan.

Detta känns bäst, för då får jag ett litet soldäck längst bort :)

Men problemet är ju att vi måste bomma igen ett fönster, vilket inte kan/ska göras förrän vi byter fasad, vilket Nicke har flyttat fram ännu ett år. Inte för att det är någon brådska med det egentligen. men det vore ju skönt att få det färdigt... jaujau.... Skönt att ha ett däck att hänga på iaf :) Känns mkt fräscht och så länge det är bra väder är det ju inga problem att ha kalas där ute :)


försökte mig på att sola lite förrut men solen försvann bakom massa moln så det var inge skönt... :(


Förresten har jag mailat lite med min chef denna vecka, jag är ju schema-ansvarig och vi har fått extra tid nu till hösten/efter semestrarna.
Så allt det är fixat nu. Jag skrev ut ett ex av det "nya" schemat.
Jag har tagit 4 extra pass utöver min tidigare tid. :S

och jag börjar få ångest över hur långa veckor det blir... några av dom iaf.

Jag börjar även undra om jag tagit mitt vatten över huvudet.... :/
i min längtan efter högre lön att jag inte kommer orkar jobba det jag har tagit åt mig...

Visst jag kommer kanske upp i en 80% tjänst istället för 77% det var snack om 3-4% ökning iaf beroende på hur mkt pass man tagit osv.

Det ää ju faktiskt lite skillnad på jobb & jobb. Att jobba mån-fre på 100% klarar jag av det vet jag. Men att köra mer än 85% som p-ass. det är nog sjujäkla tufft.... Det känns redan som om jag kommer vara helt slut...

Den delen som blev tuffast jobbar jag lör - fre och en vecka är jag ledig onsdag.

Ja jag ska iaf testa och se om jag pallar eller om jag måste be någon att ta ett pass från mig...  


Ikväll är det att sova på jobbet + imorgon och på fre går jag till 13. Sen är det semester igen :)

Ovido - Quiz & Flashcards