Alla inlägg under oktober 2009

Av Hella - 13 oktober 2009 17:13

jag överlevde och det var tur att J jobbade och var lika trött som jag, vi fick allt gjort som ska göras men det gick inte i snabb fart som annars ;P


trevliga 2 timmar som gick jätte fort hos Angelica, åh det var så kul!!!
Hoppas vi båda håller vad vi lovat, att ringa och hänga lite oftare....

som jag ska lova så många andra... :S


skiter i gron-promenaden, det blir för långt.
men vi sitter och väntar på att kapten ska ringa så jag kan gå och nicke bila bort dit....


Imorgon ska jag noppa ögonbrynen kl9, och spinning 11:30

och ev en promenad med freaky.


Nu är jag ledig typ 1 vecka det lär behövas för att kunna återhämta mig.


Lite meditation ikväll så är allt bra :D

Och lite present av nicke idag med :D





Av Hella - 12 oktober 2009 19:24

dagen på jobbet gick an... men det var nog inte mer än så...

Allt var jätte jobbigt, upprörande och frustrerande :S

Usch jag var jättehemsk


Hämtade ut biljetterna i morse och efter jobbet hämtade ja mitt modifast paket

så nu har jag ett tag :)


käkat och har varit hungrig sen dess... Tror det är stressen....
Men vill inte äta något mer... :S

men måste nog göra det....


imorgon är det sista fittpasset. jobbar bara 4 timmar och med J. skönt


Hittade en bra meditations skiva på spotify som kändes jätte bra och det var väldigt bekvämt

ska försöka köra den några gånger i veckan....


Av Hella - 12 oktober 2009 07:35

jag var jätte trött igår kväll... men kunde man soman då?

tillslut visserligen med vilken tid det tog och jag vägrar titta på klockan då blir jag ju bara mera stressad.
och när jag väl somnat går tiden jätte sakta, jag vaknar till och tänker att snart ringer larmet....

jag kollar på klockan och den är bara vid 3, samma sak vid 5 snåret....

Tillslsut ringer klockan iaf. och nu sitter jag här.

Planen är att åka till viberga och hämta ut biljetterna innan jobbet. och sedan jobba.

Jag ska varna dom att jag inte mår så bra iaf.


alla ni andra får ha en underbar dag!

Av Hella - 11 oktober 2009 21:13

idag hade jag velat haft ett badkar.

  

Jag tror att ett sånt här skulle få plats i vårt trånga badrum.

Fatta att få ligga i ett varmt bad med bubblor, lugn musik, tända ljus, ansiktsmask och bara andas och njuta
(kanske en vibrerande anka? :-P )


det blev ingen yoga idag heller. jag la mig på soffan och sov en stund i stället.

Det gjorde världen lite bättre. Jag är verkligen glad att jag hade Nicke hemma som kunde krama mig hela dagen <3


//...Och jag känner mig så trygg hos dig
Jag känner att du älskar mig
För när du säger det så tror jag dig
Jag känner mig så trygg hos dig... //


nej ska se klart mythbusters sen är det ner i sängen och sova så mkt och gott jag kan innan det är dags att jobba igen. (extra skönt att sova i sin egen säng)

 imorgon är det 7,45 timmars pass och sen de andra 2 är ju bar på 4 timmar och vi är dubbelt, vilket gör att det känns lite lättare. imorgon ska jag även hämta ut våra biljetter till Magnus Betnér (som Nicke lyckades se bekräftelsemailet till *bah* ) och mina modifastbars som jag beställt. tar mina sista imorgon så jag måste hämta

på kvällen är det vattengympa och på tisdag morgon innan jobbet samma sak, och efter jobbet är det till Angelica och snacka lite shit.
hoppas jag får träffa Sandra i veckan med. Vi har ju inte bestämt något men jag ska ringa henne på tis och se om hon är ledig ons tex. och på torsdag ska jag kanske ut till Alex innan/efter kören. 

och på lördag är det 30års fest för Ronny som fyller imorgon.
Och på fredag är det bowla och käka på Olle med nicke iaf. och förjhoppningsvis freak och dill



jaja nu blev det ju jättelångt inlägg iaf...

- Blame it on the alcohol....


Av Hella - 11 oktober 2009 12:36

jag är uppenbarligen helt jävla slut i kropp och själ...kommer man hem från jobbet och lägger sig i famnen på sin karl och tårarna kommer  (tillsynes utan anledning) så mår man mindre bra....
och har fortfarande 2 pass kvar innan jag har 1 hel dag ledig. Jobbar en dag till sedan ledig i typ 5 dagar

Jag hoppas verkligen att C orkar med sina pass som oxå är många på raken.

det är ju "bara" i 6 mån. och jag pratade med syster Tess som ger jätte bra råd Kyss  <3

så idag skippar jag att prova www.Zumbafitness.se som frida fixade åt mig :-)

och kör på avslappnande Yoga istället. Det är nog vad jag behöver idag.

Och en cider till middagen.... eller två.


Nu sitter jag och glor klart på "the nines" en mkt underlig film.


ska kolla runt på mina sidor sedan är det yoga som gäller....

Hoppas alla har det bra där ute!


Av Hella - 10 oktober 2009 13:49

sov rätt kässt på jobbet inatt, så jag kommer väl somna snabbt ikväll får vi väl hoppas. var jätte trött igår efter middagen, som förövrigt blev en hit!, så att jag somnade typ 10-15 min i Nickes famn. men sen varjag tvungen att sätta mig framför datorn och göra något så jag inte skulle somna flera gånger då hade jag varit vaken hela natten istället....

Det var även trevligt att kägla, även om man inte samtalade så mkt med någon eller varandra.

den enda jag slog var en unge som kanske var 6-8år gammal eller nått... (nä jag är sjukt dålig på att se hur gamla barn är hon var så här hög iaf *visar en typ 120cm eller nått...* Dåligt ögonmått med för den delen)

Vi blev bjudna till nästa vecka med så det ska bli kul :D

kanske förbättrar mig :P


Idag kom Frida hit och vi PW runt gron, det tog 1timme och 25min. men då stod vi även och körde jumpnjacks, stavhopp och annat skit för att få de 2-3 sista minutrarna att gå....vi stannade och snackade med svärföräldrarna på vägen och fotade lite så det var kanske bara 1,20. men men... Min stegräknare är för usel så den dög inte.

Frida hade sin på och det blev runt 9000 steg, knappt eller nått...

och på www.Motiomera.se *där jag fyller i mina daliga steg* så på promenad tuff blev det 11900 steg och på powerwalk 1445

så jag vet att det inte riktigt stämmer men iaf... jag väljer promenad tuff.

så fick jag även en skiva med www.zumbafitness.se  dock funkade den inte i varken dvd eller blueray spelaren så det blir att köra på datorn.... men det var lite svårare än jag trodde :-P

behöver mer plats och ett annat golv, vill inte föra märken i parketten :-P

Testade lite den första där dom gick genom stegen och körde vissa var ju lättare än andra, men det gäller väl att nöta... Men som Frida sa, man ser jävulskt pinsam ut i sitt vardagsrum ;-)

och stå och vicka på höfterna :-P


ikväll blir det hemmagjord pizza *GÖTT* och jag skippade vaniljshake jag ville verkligen inte må dåligt idag.


Och detta har jag redan gjort 1-3gånger men blir man utmanad så...


Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)! LYCKA TILL!


1. Vad heter du? Helena
2. Ett ord på fyra bokstäver: Hata

3. Flicknamn: Hanna
4. Pojknamn: Henrik

5. Yrke: Hora

6. Färg: Hot magenta (#FF00C)
7. Klädesplagg: Hoodie
8. Mat: Hookiefilé
9. Sak i badrummet: Hudlotion
10. Plats/stad: Hellsgate, NY
11. En orsak att vara sen: Halka
12. Något man skriker: Heil Hitler?
13. Film: House of 1000 corpses
14. Något man dricker: Hot shots
15. Band: Hard-FI
16. Djur: Hund
17. Gatunamn: Hagagatan
18. Bil: Hyundai
19. Sång: Holy Diver

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Hästpolo


och jag orkar inte utmana folk, men måste väl, anna, alex, sandra, thina, lindzy, freak, sanna, tessan, Tess, annis och Iza



Av Hella - 9 oktober 2009 14:07

Grattis till A som är med bäbis!!! :D


*nej inte anna eller alex... ni behöver inte oroa er... ;-) *


hoppas jag får tid nästa vecka att åka och snacka lite skit med henne.


Mkt bäbisar nu igen.... Annis vägrar ju dock komma ut... :P




ME WANT!!!

Av Hella - 9 oktober 2009 12:04

idag eller igår rättare sagt skulle jag kolla lite vad som fanns att träna i helgen på medley, men jag fick inte boka något då jag var avstängd!! jag har i flera veckor försökt att boka på nätet men det har inte visat någon bekräftelse så jag har ju trott att jag inte blivit bokad, vilket jag tydligen blivit...

så jag har fått massa anmärkningar på mig, men dom togs bort i morse då jag sa till dom om problemet, ska kolla idag och det fortfarande blir så när jag bokar så får jag väl kontakta dom på något sätt

Jo var ju där uppe i morse på djupvattengympa. hälsade på frida och Svärfar som simmade i kalla bassängen medans jag flöt på 160cm i varma undervisninsbassängen. skönt iaf på morgonen så där att vara i den varma bassängen.


sen var det viberga och handla lite mat och hem till skörden ;-)

drog på Änglagård. trodde att jag inte sett den men det har jag nog för jag kände igen så mkt.


Nu sitter jag och käkar "lunch", testade potatis-purjolök och spydde lite i munnen... Medan Nicke tyckte att den var lite blek och mjölig... :P   så jag kör vidare på mina bars :-)


vid 15 ska vi dra till kägelhallen, Nickes gamla jobb har friskvård där då och dom har frågat om Nicke ville komma. För 2 veckor sedan var han med när jag låg nerbäddad i soffan.  Men idag ska jag följa med :-)

det är träning det med :-)


idag är det köttsoppa med chiabatta bröd till middag :) 
Ska bli intressant, jag gillade ju den man fick i skolan på låg/mellan/hög stadiet iaf. Men det är ju inte sånt man lagar hemma så jag kommer väl aldrig få smaka den igen... Men man får testa sig fram...
Igår testade vi fetaostfyllda köttfärsbiffar med klyftpotatis och sås det var gott.


Nej ska väl förbereda lite inför kägel och surfa lite. Så är det att sova borta i natt igen... :/ tröttnat lite på att jobba... och än är det inte över.... :S

Nästa helg vill jag dricka cider :)




Ovido - Quiz & Flashcards