Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Honky Tonk Woman!

Av Hella - 26 september 2009 13:03

börjar bli lite bättre, snoret rinner och jag nyser jävligt mkt.

lite huvudvärk är kvar med....

dricker bara te med honung och vatten - hela tiden = toalettbesök konstant.... :/

men men det är väl ingen fara...


Ikväll är det fest hemma hos Danne Dill :( som jag missar.

men det är ok. hellre bli frisk än sitta där och snörvla.

såg just att dom idag på canal+ action kör alla Indy filmerna på raken.

vi såg ju kristallskallarna för några dagar sen som var usel, och den börjar 21 och då börjar mumien 3 så jag som inte har sett en enda hel Indy film kanske ska glo på det?

Planen för mat idag är hemmagjord pizza. hoppas det blir gött...

Hade man bott i nkpg hade det varit kulturnatten som gällt i dag...

Tror jag ALDRIG var där någongång... *dålig stil*


anyways.... skrev just en kommentar i Thiniz blogg, vi gick på gymnasiet tillsammans - Musikal utbildning i Valdemarsvik... (av alla platser)  jag har även hört att det programmet fortfarnade körs... men vet inget om det.

iaf när jag skrev kommentaren så tänkte jag på hur kul vi hade i skolan när vi hade körlektion

Våran sångpedagog var hel cool.

Massa tuffa låtar fick vi köra och det lät bra åh! vad jag vill gå i en "pop-kör"

istället för en kyrkokör.... :S man kan komma med tips och ideer till sånger man kan sjunga...

Vågar nog inte göra det efter att bara hunnit vara med 1 gång på kören ute i Hällesta´

speciellt eftersom dom har så mkt uppträdanden med...Är lite sugen på att vara med och köra bakom Loa Falkman den 19/12 :)


Denna körde vi som kör, och det är kanske inte så lätt att sätta sig in i hur den skulle kunna låta.

men det var världens jävla drag 3stämmigt och allt... :D 
men här hittade jag en kör som kör... hehe...minns dock inte om att vi körde "ljudeffekter"

och bridge over troubled water... ojojoj jag fick tuppskinn minns jag när vi sjöng den :)

Hittade inte någon som körde med samma arr som vi... men denna var närmast... :)


okej nu ska jag hålla nicke sällskap och övervaka garderobsbygget i källaren :)

 
 
Thina

Thina

26 september 2009 15:22

Skitkul ju att ni ska göra nåt ihop sådär :) Jag hittar ingen "rolig" kör att sjunga i, i närheten tyvärr. Ja, det är kul att du kommer iväg o sjunger lite så, jag känner att jag nog inte riktigt pallar kyrkokör faktiskt. Lite synd eftersom det är mest sånt som finns i krokarna. Men medan jag letar vidare efter "min grej" så hittar jag nog på nåt. Ska troligen, iallafall, vara med i en julkonsert (i kören där) så får vi väl se vad som händer sen.
Gymnasietiden saknar man verkligen ibland, som vår kör - och som du skriver.. vissa låtar.

http://superthiniz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hella - 1 juni 2011 18:18

Nicke är på svensexa :)  (nykter) fått några sms att han tycker lite synd om "offret" - fått lite "jobbiga uppdrag" tydligen :P det lät annars rätt kul - bli hämtad på jobbet på med batman outfit och åka till klättervägg inne i Nkpg. Det är iaf v...

Av Hella - 31 maj 2011 13:00

bah - kunde inte somna om i morse så det blev uppgång vid 6:40 skicka iväg Nicke till jobbet och glo på lite morgon tv och käka frukost.   plockade fram pysselgrejerna och startade datornerna och skulle fixa och trixa. men kom inte så långt. ...

Av Hella - 27 maj 2011 20:10

var nere på marknaden idag på fm. träffade massor med folk - stanna och snacka med - mkt trevligtAnnars var det gamla vanliga stånd som brukar stå :)hade egentligen bara en grej jag bestämt mig att köpa - Bröd! ett ställe som "alltid" är på marknad...

Av Hella - 24 maj 2011 18:25

idag ska det bli spännande :)har fått hem 2 limpor av norskt kneipbröd  - "special" bröd utan socker eller sirap i degen. därför får man äta nugatti på ;) Tyvärr hade inte Eva hittat orginalet av Nugatti - så det blev något med "33% mindre socker" ...

Av Hella - 19 maj 2011 16:44

Åkte till Maxi för att se om jag kunde hitta några smidigare skor. Mina gamla joggingskor är redo att kastas sen ett år tillbaka ;P och samma med mina supermysiga fejk-converse... :( köpte skor på skopunkten; ett par som kommer bli dagliga då "...

Ovido - Quiz & Flashcards